مرکزی

نماینده مجلس: سالروز شهادت سردار دل‌ها به عنوان روز قهرمان ملی در کشور نام‌گذاری شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، علیرضا نظری در صحن علنی مجلس شواری اسلامی اظهار کرد: به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی هستیم و همچنین مطالبه ملی از سوی آحاد ملت ایران از یک طرف و فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری که وی را ملی‌ترین و امتی‌ترین شخصیت ایران و دنیای اسلام دانستند، به پاس تکریم فرهنگ جان‌فشانی و از خون خود گذشتگی سالروز شهادت سردار دل‌ها به عنوان روز قهرمان ملی در کشور نام‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: در پیشنهادی به رئیس جمهور هم گفته شد تا کی قرار است ایران فقط تهران باشد امروز شاهد اخباری هستیم که آپارتمان در برخی نقاط شهری تهران تا متری ۲۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این نشان از شکاف عمیق طبقاتی در کشور است.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: چرا باید تجمیع امکانات در تهران باشد؟ چرا باید مردم شهرستان برای امکانات حداقلی درمانی آواره تهران و پایتخت شوند؟ لازم است ریل سیاست‌گذاری در خصوص توسعه و نگاه صرفاً تمرکز بر تهران برداشته شود.

نظری افزود: چه دلیلی دارد برای مثال اگر یک ایرانی در استان‌ها و مناطق دورافتاده کشور بخواهد قبض تلفن همراه خود را پرداخت کند، عوارض ارزش‌افزوده آن باید نصیب پایتخت شود چرا در مراکز تولیدی در استان‌ها و شهرستان‌ها و سراسر کشور کارت بازرگانی تولیدکنندگان در تهران صادر شود؟ آلایندگی، زیرساخت‌ها، زمین، آب، برق، گاز در استان‌ها تأمین شود اما عوارض آن در تهران پرداخت شود و گردش مالی آن در تهران باشد؟

وی تصریح کرد: چرا ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن که باید به محل منطقه معدن برگردد اجرا نمی‌شود؟ علت مشکلات و چالش‌های محلی در استان‌ها و محل‌های معدن چیست؟ چون مردم ببینند معادنشان تخلیه می‌شود محیط‌زیستشان آلوده می‌شود، چرای دامشان نابود می‌شود، جاده‌های آنها تخریب می‌شود و عایدی از این نصیبشان نمی‌شود؟

به گزارش برگزیده های ایران «روز شهادت سردار سلیمانی به نام «قهرمان ملی» ثبت شود» از مطالبات ثبت شده در سامانه برگزیده های ایران من است.

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا