فرهنگ و هنر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: فلسفه وجودی سپاه “اقامه نماز” است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: فلسفه وجودی سپاه “اقامه نماز” است

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ماه، در اختتامیه اجلاسیه نماز در سپاه طی سخنانی به نوآوری‌های این حوزه در طول برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: از طریق هم‌افزایی در نوآوری‌های صورت گرفته، دستاوردهایی خواهیم داشت که برای استفاده معرفی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر ضرورت حضور نماز در متن زندگی تأکید کرد و اظهار داشت: نماز را نباید از زندگی جدا دانست و بر این اساس لازم است نکاتی مانند فلسفه نماز و عبادت، کارکردهای نماز که به ۵۰ مورد می‌رسد، آگاه شدن از باطن نماز با خواندن کتاب، رهایی از مناسک برای رسیدن به اسرار و همچنین خشوع در اقامه نماز مورد توجه قرار گیرد.

او با بیان اینکه فلسفه وجودی سپاه اقامه نماز است، تصریح کرد: اقامه نماز موجب دوری از گناه، امر به نیکوکاری و نهی از بدکاری می‌شود. بنابراین راه رسیدن به حقیقت نماز یعنی اینکه در ظاهر نمانیم بلکه حضور قلب به دست آوریم.

استفتاء از آیت‌الله خامنه‌ای؛ ناتوان شدن امام جماعت از ادامه نماز

حجت‌الاسلام حاجی صادقی به نمونه‌هایی از کارکردهای نماز اشاره کرد و گفت: برجسته‌ترین ذکر، محور بودن نماز، کارآمدترین ابزار بالا رفتن، کارخانه تعلیم و تربیت انسان، مصونیت بخشی در برابر خطرات و دشمنی‌ها، درمان بیماری‌های روحی و مشکلات، آرامش‌دهنده روح و جان آدمی، محور دعوت همه انبیا، تولیدکننده قدرت، قوت، مقاومت و استقامت، عامل دستیابی به حیات طیبه، سبک زندگی و مدیریت انسان از جمله کارکردهای مهم نماز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: لازم است به شیوه‌های گوناگون جوانان را با اهمیت اقامه نماز آشنا کنیم، البته روش‌هایی که قابل پذیرش باشد. زیرا در شرایط فعلی جامعه که جوانان در برابر انواع تهدیدات قرار دارند، سنگر نماز می‌تواند حافظ انسان باشد.

نامه حجت‌الاسلام قرائتی به وزیر آموزش و پرورش با محوریت «نماز»

او با بیان اینکه نماز مجاهد می‌سازد و مجاهد به جبهه می‌رود از جمله آثار اقامه نماز است، یادآوری کرد: احساس صحبت با مخاطب در هنگام اقامه نماز، تلاش برای خواندن تفسیر نماز، توجه به ذلت خود و عزت خدا، آماده شدن از قبل برای اقامه نماز، دور  کردن عوامل غفلت از نماز، استغفار، و گفتن اذان و اقامه هم از جمله مواردی است که می‌تواند در اقامه نماز با حضور قلب اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه اگر رابطه خویش با خدای خود را درست کنیم خداوند مشکلات را رفع می‌کند، تصریح کرد: دبیرخانه اجلاس نماز باید به صورت دائمی باشد تا هر سال شاهد برگزاری آن باشیم.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا