کرمان

نماینده ولی فقیه در کرمان: «کرمان» به‌عنوان پایگاه مقاومت اسلامی معرفی شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به لحاظ شمار افراد قابل ملاحظه است و تعداد زیادی در شورا حضور دارند و هر کدام از افراد در استان و در تصمیمات مهم نقش و جایگاه مهم و سرنوشت‌سازی دارند، اما شوراها به لحاظ توان و امکانات مشکل دارند.

ابراز کرد: رصد مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی و اجرایی شدن آنها نشان می‌دهد، مصوبات شورا با خروجی‌ها همخوانی چندانی ندارد و به صورت اخلاقی و توصیه‌ای است و نه اینکه کسی را متقاعد کند تا از این مصوبات تمکین کند.

وی بیان داشت: جای پشتوانه قانونی و جدی برای عملیاتی کردن مصوبات شوراهای فرهنگ عمومی خالی است و این امر کارآمدی شوراهای فرهنگ عمومی را دچار مشکل می‌کند.

لزوم به رسمیت‌شناختن کرمان به‌عنوان پایگاه مقاومت 

 

امام جمعه کرمان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: استان کرمان به‌خاطر وجود شهید سردار سلیمانی باید به‌صورت رسمی به‌عنوان پایگاه مقاومت اسلامی معرفی شود زیرا کرمان زادگاه حاج قاسم است و بخواهیم، یا نخواهیم همه نگاه‌ها به سمت کرمان و گلزار شهدای کرمان است و از اقصی نقاط جهان به کرمان می‌آیند.

علیدادی‌سلیمانی همچنین از ۴۰ سال جهاد سردار حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان و جنوب‌شرق کشور سخن به‌میان آورد و افزود: از حسینی معاون پارمانی رئیس جمهوی می‌خواهیم تا تلاش کنند، کرمان به‌عنوان پایگاه مقاومت اسلامی در مراجع رسمی فرهنگی کشور تصویب شود.

۵۵ هزار میلیارد تومان منابع برای استان کرمان پیش‌بینی شده است

در همین حال استاندار کرمان با اشاره به اینکه ثبت کرمان به عنوان پایگاه مقاومت اسلامی یک مطالبه عمومی‌ست، اظهار داشت: این پایگاه در فرهنگ شورای عمومی استان کرمان به تصویب رسد تا از سوی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری به صورت ویژه پیگیری شود.

علی زینی‌وند ادامه داد: مرکز بین‌المللی فرهنگی سردار سلیمانی با مشارکت وزراتخانه‌های فرهنگی در کرمان ایجاد شود تا مرکز ترویجی برای مکتب شهید سلیمانی باشد و بتوانیم از مولفه‌های شهید سلیمانی برای تقویت هویت نسل جوان‌مان بهره ببریم.

وی با یادآوری این موضوع که به لحاظ هماهنگی بین قوا در شرایط کنونی وضعیت مناسبی داریم و این امر تحول اساسی در نظام اداری کشور را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: حرف استان‌ها و نظام اداری روشن است و خواستار  تعویض اختیارات هستیم.

استاندار کرمان اضافه کرد: ۵۵ هزار میلیارد تومان منابع برای استان کرمان پیش‌بینی شده است و رشد ۸ درصدی از استان می‌خواهند و در این در شرایطی‌ست که ۵ هزار میلیارد تومان امکانات دولتی است که شاید محقق هم نشود اما اگر اختیارات متناسب در اختیار ما قرار دهند می‌توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

زینی‌وند تصریح کرد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های متفاوت در استان کرمان آماده است اما برای گرفتن مجوز این طرح‌ها طی ۱۰ سال مجوز ۲۰ درصد هم گرفته نمی‌شود و باید اختیارات به استان‌ها بدهند تا کارها سریع‌تر پیش رود.

وی اضافه کرد: در استان کرمان ۵.۲ میلیارد مترمکعب آب در حوزه کشاورزی مصرف می‌کنیم و این در حالی‌ست که در باغات پسته سالانه یک هزار هکتار مزارع خشک می‌شود و آب شرب مصرفی ۲۷۰ میلیون مترمکعب و ۷۰ میلیون مترمکعب آب صنعت است و در مجموع ۶ میلیارد مترمکعب آب برداشت می‌کنیم.

استاندار کرمان متذکر شد: اگر ترسالی باشد و روان‌آب‌ها به سفره‌های زیرزمینی ما اضافه شوند هر سال یک میلیارد مترمکعب کسری داریم و این به معنای فرونشست شدید زمین است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا