البرز

نمای ساختمان‌های شهر با مشخصه ایرانی اسلامی طراحی شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، مجتبی عبداللهی در جلسه با شهرداران کرج و فردیس و مجموعه شهرداری کرج که شامگاه شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: در شهرداری کرج با ظرفیت های فراوانی که وجود دارد باید در موضوعات ساختاری، کاری و فعالیتی تحول ملموس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در کرج باید از برنامه‌های شهرهای موفق جهان الهام بگیرد، ادامه داد: عملکرد شهرداری کلانشهر کرج باید الگوی تمامی شهرداری های کشور شود و اقدامات شاخصی را شاهد باشیم.

عبداللهی گفت: طراحی شهری در کرج بسیار آشفته است و طرح تفصیلی بدرستی اجرایی نشده، بنابراین باید سیستم عملکرد شهرداری پایبند به قانون باشد.

وی افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری ضرورت دارد سیمای شهر ویژگی های اسلامی ایرانی داشته باشد و بر پایه این اساس نقشه راه ترسیم شود.

استاندار البرز گفت: مصالح ساختمانی، ثروت ملی محسوب می‌شوند و باید در ساخت و سازها از دفن بیهوده مصالح و عمر کوتاه سازه‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نورپردازی و نمای ساختمان‌ها باید زیرنظر شهرداری طراحی و اجر شود، افزود: باید در طراحی نمای ساختمان‌ها مشخصه ایرانی اسلامی رعایت شود.

عبداللهی گفت: ضرورت دارد در کمیسیون ماده ۱۰۰ به گونه ای تصمیم گیری شود که حقوق و منافع شهر محفوظ بماند.

وی افزود: شهرداری های کرج و فردیس باید با بهره برداری از خرد جمعی به درآمدزایی و افزایش درآمد برسند.

استاندار البرز گفت: تا کی باید از ضعف در زیرساخت‌ها گله کنیم، باید برای جبران کمبودها وارد میدان شویم.

عبداللهی گفت: شهرداری کرج باید چند پروژه محوری و بزرگ تعریف کند و در سریع زمان ممکن به اجرای ان بپردازد.

وی افزود: کمربندشمالی کرج باید در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسد همچنین قطار شهری کرج به پاشنه آشیل استان تبدیل شده و نباید بیش از این خجالت زده این پروژه باشیم.

استاندار البرز با اشاره به اینکه آزادراه جنوبی کرج باید طراحی شود، گفت:  هویت بخشی به ورودی‌های استان و ساماندهی آزادراه تهران-کرج، زیباسازی و ایجاد فضای سبز در حاشیه اتوبان باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری‌ها باید برای ایجاد تصفیه خانه‌های محلی، حوضچه‌های ذخیره آب در پارک‌ها و… نقطه یابی و پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی در کلانشهر کرج وجود دارد که باید شکوفا شود، افزود: توسعه، شکوفایی و پیشرفت در مدیریت شهری کرج در گرو تلاش شبانه روزی است.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا