اخبار ورزشی

نمی‌توانیم بگوییم چرا داور عرب را برای ایران گذاشته‌اند!

نمی‌توانیم بگوییم چرا داور عرب را برای ایران گذاشته‌اند!

مرتضی رضایی: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) احمد العلی از کشور کویت را به عنوان داور بازی ایران – قطر در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا انتخاب کرد. تصمیمی که حواشی زیادی را به دنبال داشت و عرب بودن داور مسابقه باعث اعتراض ایران شده است.

تورج حق‌وردی، کارشناس داوری در گفتگو با برگزیده درباره قانونی بودن این تصمیم گفت: هیچ قانونی وجود ندارد که ما بگوییم چرا داور عرب برای بازی ایران و قطر انتخاب شده است. با این حال بهتر بود که خود (AFC) یک داور دیگر انتخاب می‌کرد که هم زبان با یکی از تیم‌ها نباشد. من هم تعجب کردم ولی خب قانونی درباره این موضوع وجود ندارد و ضمن اینکه قبلا هم از این اتفاق‌ها رخ داده است.

او درباره عدم اعتراض ایران به این تصمیم توضیح داد: من شنیدم که اعتراض کردند اما خب اعتراض فایده‌ای ندارد. چون خیلی بعید است که تصمیم (AFC) برگردد. نظر من این است که دیگر نباید روی این موضوع خیلی اصرار کرد. الان یک روز به بازی مانده و اصلا ممکن است داور حساس شود و به نوعی لج کند.

این کارشناس داوری در پایان در خصوص داور کویتی گفت: نه اصلا شناختی از او ندارم ولی می‌دانم ۲-۳ تا بازی را در همین تورنمنت سوت زده اما خب سابقه حرفه‌ای زیادی ندارد.

۲۵۸ ۲۵۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا