آذربایجان شرقی

نمی توانیم نسبت به تبلیغ و گسترش فرهنگ مسموم وارداتی بی‌تفاوت باشیم

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عموی استان با تبیین عناصر بنیادین فرهنگ عمومی در منظومه فکری مقام معظم رهبری اظهار داشت: بدون اصلاح پایه‌های فرهنگ عمومی، هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در برابر بحران‌های مختلف استقامت پایداری داشته باشد.

وی با اشاره به نقش بسیار بنیادین فرهنگ عمومی در تنظیم روابط فردی و اجتماعی افراد یک جامعه و تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ عمومی افزود: بحران‌های  اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه در بستر فرهنگ عمومی آن جامعه متولد می‌شود و ما برای درمان و عبور از این بحران‌ها چاره‌ای به غیر از سرمایه‌گذاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فرهنگ عمومی جامعه نداریم.

آل‌هاشم گفت: بدون اصلاح پایه‌های فرهنگ عمومی هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند در برابر بحران.های اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی مختلف استقامت پایداری داشته باشد.

امام جمعه تبریز توجه به فرهنگ‌های وارداتی مسموم را ضروری خواند و یادآور شد:‌ باید فضایی آزاد برای تجلی اراده اختیاری انسان در راستای انتخاب فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم آوریم و این به معنای بی‌توجهی به فرهنگ‌های وارداتی مسموم نیست.

آل‌هاشم اضافه کرد: ما نمی‌توانیم  نسبت به تبلیغ و گسترش فرهنگ مسموم وارداتی بی‌تفاوت باشیم و این به معنای قطع همکاری فرهنگی با فرهنگ‌های دیگر نیست . این حساسیت به معنای توجه به واردات فرهنگ‌هایی است که زندگی فردی و اجتماعی جامعه ایرانی و ایرانیان را تحت تاثیر قرار بدهد.

وی افزود: در منظومه فکری مقام معظم رهبری استقلال فرهنگی  از استقلال سیاسی و اقتصادی بسیار بالاتر است و هر یک از ما با توجه به جایگاه و مسوولیتی که داریم در برابر فرهنگ عمومی استان خود مسوولیت قانونی، شرعی و اخلاقی داریم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: مبادا در هیاهوی مسائل سیاسی و اقتصادی مسأله فرهنگ فراموش شده و یا به حاشیه رانده شود.  مقام معظم رهبری تاکید دارند که بخش فرهنگ مظلوم است و از بخش فرهنگی باید رفع مظلومیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسأله توجه به فرهنگ عمومی به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای در دیدار مسوولان وزارت ارشاد فرموده‌اند ” اگر وزارت ارشاد، واقعاً جز اصلاح فرهنگ عمومی هیچ کار دیگری نکند، به نظر بنده برای آن کافیست و کار کمی را عهده‌دار نیست.

در این جلسه گزارش دبیرخانه و کمیته‌های تخصصی تدوین برش استانی نقشه مهندسی ارائه شد.

بحث و تبادل نظر درخصوص نامگذاری روزی از تقویم کشور به نام “روز تبریز” از دیگر موضوعات این جلسه بود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا