سلامت

نهم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

به گزارش گروه استان ها، وضعیت کرونایی شهرها همچنان در حال قرمزتر شدن است و تا پنجم آبان ماه، ۲۲ شهر با وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۲۱۵ شهر با وضعیت زرد کرونا داشتیم و تعداد شهرهای با وضعیت آبی به ۸۳ شهر کاهش یافته است. البته این وضعیت در هشتم آبان ماه، در شهرهای با وضعیت قرمز کرونا روی عدد ۲۲ ثابت ماند و شهرهای نارنجی به ۱۱۴ و شهرهای زرد به ۲۰۱ کاهش یافت و شهرهای آبی به ۱۱۱ مورد افزایش پیدا کرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، اکنون شهرستان‌های جلفا، مرند در استان آذربایجان شرقی، اشنویه، چایپاره، پیرانشهر در استان آذربایجان غربی، استهبان، سرچهان در استان فارس، بانه، دیواندره در استان کردستان، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه، چرداول، دره‌شهر در استان ایلام، سبزوار در استان خراسان رضوی، دامغان، شاهرود در استان سمنان، آبیک در استان قزوین، شهربابک در استان کرمان، پلدختر در استان لرستان و مهریز در استان یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

با توجه به اهمیت تزریق واکسن در ایمنی جمعی و پیشگیری از وخامت بیماری و جهش ویروس، اما هنوز هم بسیاری افراد به دلایل مختلف و بر مبنای اطلاعات نادرست و گاهی مغرضانه که در فضای مجازی، رسانه‌های نامعتبر و توسط افراد غیر متخصص منتشر می‌شود، بر سر دوراهی تزریق یا اجتناب از واکسن کرونا مانده‌اند.

گرچه طی ماه های اخیر به پشتوانه رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون تلفات کرونا کاهش یافته اما هر گونه عادی سازی و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند طغیان مجدد ویروس را رقم بزند.

بر این اساس کلیدی ترین ابزار دفاعی در برابر ویروس کرونا و خیز ششم آن، در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی است و بدون شک می توان در صورت بروز این خیز، سر به سلامت برد و مانع از تجربه مرگبار خیز پنجم کرونا شد.

نهم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

آخرین اطلاعات درباره وضعیت کرونایی کشور / ۱۷۷ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:‌ ۱۷۷ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

 از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه نهم آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۴۲۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۰۸ نفر از آنها بستری شدند.

همچنین سه هزار و ۸۸۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تزریق یک میلیون و ۴۹ هزار دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

تا کنون ۵۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۹۳۷ نفر دُز اول، ۳۴ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۱۷ نفر دُز دوم و ۸۸ هزار و ۶۹ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۷ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۶۲۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته، یک‌میلیون و ۴۹ هزار و ۱۵۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

نهم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

وضعیت شیوع کرونا در شهرستان ها

 با وجود اینکه تنها چند هفته از کاهش تعداد مبتلایان به کووید۱۹ و فروکش کردن موج پنجم شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل گذشته است، برآیند آمارها و اظهارات مسوولان امر نشان می‌دهد که این استان در صورت تداوم روند کنونی می‌تواند با خطر شیوع موج ششم درگیر شود.

روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان اردبیل که با کاهش چشمگیر شمار مبتلایان جدید و افراد بستری همزمان امیدواری برای مهار این ویروس را افزایش داده بود، بار دیگر نشان داد که این میهمان ناخوانده به‌این زودی‌ها رفتنی نیست و خیال عقب‌نشینی ندارد.

اگرچه استان اردبیل در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه برای ششمین بار طی پیک پنجم کرونا روز بدون فوتی را پشت سر گذاشته بود اما چنان که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، روند ابتلا به بیماری کووید۱۹ بار دیگر در این استان روند افزایشی به خود گرفته است.

در خبری دیگری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اعلام کرده که روز گذشته این استان یک مورد فوتی کرونایی را ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یکهزارو ۷۶۴ نفر رسیده است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: هم اکنون ۲۰۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی است و پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند که شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و طارم در وضعیت زرد قرار دارند.

از یزد خبر رسیده که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرده در شبانه روز گذشته، چهار نفر در مرکز استان ، شهرهای اردکان و بهاباد بر اثر ابتلای به ویروس کرونا که منشاء بیماری کووید ۱۹، است جان خود را از دست دادند.

سید ابراهیم سلمانی افزود: از ۷۳۷ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مراجعه به مراکز درمانی استان ، بر اساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت، ۲۶۷ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شدند. از این تعداد، ۱۹ نفر به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۴۸ نفر هم به دلیل خفیف بودن بیماری در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در هفته منتهی به هفتم آبان ماه کل موارد بیماری در استان خوزستان ۲۸ درصد کاهش یافت، همچنین موارد بستری ۲۴ درصد و موارد فوت ۲۰ درصد کاهشی بوده است. بر اساس آخرین رنگ بندی یک شهرستان خوزستان نارنجی، هفت شهرستان زرد و ۱۹ شهرستان آبی کرونایی هستند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۳ نفر آنها قطعی مثبت و مابقی مشکوک به کرونا بودند.

از سویی دیگر رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد با مراجعه ۴۰۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش ۱۰۶ بیمار مثبت قطعی اعلام شد. از بیماران جدید، ۲۱ نفر بستری شدند و ۸۵ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

مجید شیرانی همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آن فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

شیرانی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان همچنان در وضعیت باثبات کاهشی قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه علامتی مبنی بر شکل‌گیری موج ششم در استان شکل نگرفته و شرایط شیوع کرونا در استان همچنان کاهشی است.

از سیستان بلوچستان خبر رسیده که با افزوده شدن ۱۳۴ مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۸هزار و ۳۷۶ نفر رسید.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته با فوت ۲ نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته چهار ایلامی دیگر را قربانی کرد و مجموع فوتی های استان تا این لحظه به یک هزار و ۱۲۹ نفر افزایش یافته است. طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۳ ابتلای جدید کرونا شناسایی شد و مجموع مبتلایان استان به ۶۳ هزار و ۸۵۴ نفر افزایش یافت و مجموع بهبودیافتگان نیز ۶۶ هزار و ۶۲ نفر است.

خبر دیگر از کرمانشاه اینکه رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته پنج نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا فوت کردند، گفت: مجموع جان‌ باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.

مهدی محمدی افزود: هم‌اکنون ۶۵۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که تعداد آنها نسبت به روز گذشته ۵۳ نفر کمتر شده است.

در البرز نیز ۶۵ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته به تخت های بستری در بیمارستان‌های استان انتقال یافتند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند،

نهم آبان‌ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

روند واکسیناسیون در شهرهای مختلف

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با تاکید بر ضرورت واکسیناسیون همه اقشار جامعه برای جلوگیری از گسترش دوباره بیماری کووید ۱۹ گفت که تاکنون ۱۱ هزار و ۱۴۲ دُز واکسن کرونا به اتباع خارجی ساکن این استان تزریق شد.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: این تعداد واکسن به صورت تجمیعی تزریق شده که شامل ۹ هزار و ۹۳۲ دُز نوبت اول و هزار و ۲۱۰ دُز در مرحله دوم است.تاکنون یک میلیون و ۸۰۹ هزار و ۹۲۰ دُز واکسن کرونا در سه نوبت به ساکنان گلستان تزریق شد.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفته است که ۷۹۰ نفر در استان مرکزی و شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکنون نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 

در خراسان رضوی نیز بنا بر اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ،تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که این میزان حدود ۱۰ درصد از میانگین کشوری آن بالاتر است.

به گفته دکتر علیرضا مسلم، تاکنون به بیش از ۶۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد دُز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

همچنین بنابر اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در این شهرستان، ۷۶ درصد جمعیت هدف یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در شهرستان مراغه هم فرماندار چاراویماق گفته است که ۹۲ درصد از افراد جامعه هدف واکسیناسیون در این شهرستان دُز اول واکسن کرونا و ۶۰ درصد هر ۲ دُز را دریافت کرده‌اند.

خبر خوب دیگر اینکه رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفته است که تا کنون بیش از ۷۰ درصد ساکنان این جزیره هر ۲ دُز واکسن کرونای خود را دریافت کردند که آمار قابل قبولی برای ایمنی مقابل این ویروس است.

محمدرضا رضانیا با بیان اینکه برای ایمنی نسبی جامعه باید ۸۰ درصد افزار علیه ویروس کرونا واکسینه شوند اظهار داشت: تا کنون ۸۷ هزار و ۶۵۰ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده است.

همچنین مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از تزریق ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در شهرهای تابعه این دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد حدود یک میلیون و ۸۴۳ هزار نفر دُز اول و بیش از یک میلیون و ۷۵ هزار نفر هر ۲ دُز واکسن را دریافت کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفته که ۵۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان‌های شاهرود و میامی که دارای پرونده الکترونیک سلامت هستند، ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

رضا چمن با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یک دُز واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: به این ترتیب شرق استان سمنان هنوز در برابر کرونا به ایمنی نرسیده است.

در خبری دیگری احمد گودرزیان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفته که با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر تسریع در کار واکسیناسیون تاکنون ۷۵ درصد جمعیت این شهرستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و تا زمانی که ۸۰ درصد جامعه هر۲ دُز واکسن را تزریق نکرده اند مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲سال بروجرد معادل حدود ۲۰۵ هزار نفر می باشند که دُز اول واکسن کرونا  را تزریق نموده اند.

از سویی دیگر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان اعلام کرده که تاکنون ۳۰ هزار و ۶۹۱ نفر از جمعیت دانش‌آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال در آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

ساسان قربانی بیان کرد: ۵۶ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال باید در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شوند که تاکنون ۵۵ درصد دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

گزارش های کرونایی استان ها 

چرا عده‌ای بی‌توجه به ضرورت ایمنی عمومی از واکسن کرونا گریزانند؟

طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا در فاز چکش کاری

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا