اصفهان

نویدکیا:‌ بازیکنان من نباید بعد از اخراج احساساتی بازی کنند/ هیچ فوتبال و جامی ارزش از دست دادن یک نفر را ندارد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از شکست مقابل ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت:‌ نیمه اول فوتبال خیلی خوبی ارائه کردیم. موقعیت‌های خیلی خوبی هم داشتیم. حتی یک پنالتی هم از دست دادیم. در مجموع فوتبال مالکانه و خیلی خوبی بود، شرایط خوبی داشتیم. در نیمه دوم هم همین کار را انجام دادیم.

سرمربی سپاهان تصریح کرد: برخلاف بازی بچه‌های ما تمرکزشان را به خاطر یک کرنر از دست دادند که به نفع ما بود و داور آن را نگرفت. همان توپ آمد و گل خوردیم، باز هم از نظر من هیچ مشکلی نیست. در فوتبال یک تیم گل می‌زند و یک تیم گل می‌خورد. یک اخراج داشتیم و یکی از بازیکنان‌مان را از دست دادیم. خیلی مهم نیست چون در فوتبال پیش می‌آید اما بعد از اینکه او را از دست دادیم مقداری احساسی بازی کردیم و تمرکز لازم در دفاع و هافبک را نداشتیم.یکی دو موقعیت خطرناک به ذوب‌آهن دادیم.آنها سعی کردند از موقعیت‌شان به خوبی استفاده کنند ولی خوشبختانه اتفاق بدتری نیفتاد که گل بیشتری بخوریم.

نویدکیا افزود: باید قبول کنیم فوتبال چنین روزهایی را هم دارد، ممکن است پنالتی بزنید گل نشود و بازیکنانتان اخراج شود این جزئی از فوتبال است. بازیکنان من نباید بعد از اخراج احساساتی بازی کنند نه این را دوست دارم و نه دلم می‌خواهد این اتفاق بیفتد. سوای هر نتیجه‌ای باید کار تاکتیکی خودشان را انجام می‌دادند ولی از ۲۵ دقیقه آخر خیلی راضی نیستم. با اینکه سعی کردیم یکی دو موقعیت هم به وجود بیاوریم به خاطر عدم تمرکزی که تیم ما بعد از اخراج نداشت از بازیکنانم راضی نیستم ولی بقیه موارد خوب بود باید به ذوب‌آهن تبریک گفت برد شیرینی برای آنها بود. بعد از چند سال برد خوبی به دست آوردند.

سرمربی سپاهان با اشاره به هواداران این تیم عنوان کرد:‌ شب گذشته از آنها خواهش کردم و باز هم این کار را می‌کنم به خدا هیچ فوتبالی، هیچ برد و باختی و هیچ جامی ارزش ندارد که یک نفر را از دست بدهیم و خانواده‌اش داغدار شوند به خاطر اینکه می‌خواهد بیاید و تشویق کند. از آنها خواهش کردم به دنبال اتوبوس نیایند اگر هم مقابل هتل می‌آیید و تشویق می‌کنید با موتور دنبال اتوبوس نیایید قبل از بازی متوجه شدیم که یک نفرشان دچار حادثه شده باید قبول کنند همین اتفاقات روی تیم تأثیر می‌گذارد. بچه‌ها حس خوبی ندارند وقتی می‌فهمند یک نفر از هواداران دچار مشکل شده و جانش را از دست داده است. برادرانه یا هر طور که از من قبول می‌کنند لطفا با موتور دنبال اتوبوس نیایند. از آنها خواهش می‌کنم.

نویدکیا در مورد اینکه اکثریت بازیکنان بیش از یکسال است با او کار می‌کنند و دلیل احساسی بازی کردن آنها چیست اظهار داشت:‌ مقداری از آن به فرهنگ فوتبالی ما برمی‌گردد که از بچگی یادمان نداده‌اند یا یاد نگرفته‌ایم به همان نسبت شاید آموزش‌هایمان خیلی خوب نبوده. می‌بینیم مربیان و امثال من کنار خط برای اینکه زودتر به گل برسیم احساساتی می‌شویم و تصمیمات عجولانه می‌گیریم. مقداری از این مسأله فرهنگی است.

وی افزود: مقداری هم از وقتی من مسؤولیت این تیم را بر عهده گرفتم تا به حال این اتفاق نیفتاده بود زمانی که یک بر صفر عقب هستیم ده نفره بشویم. باید در این مورد خیلی بیشتر با بچه‌ها حرف بزنم. ما در هر صورت و با هر نتیجه‌ای نیازی به بازیکن احساسی که همه چیز را به خاطر عجله برای گل زدن از دست بدهد، نداریم. تیم اصلا ببازد، نباید نظم فوتبالی را از دست بدهیم. این اتفاقات در فوتبال ما وجود دارد من تلاش می‌کنم تا آنجا که بتوانم این اتفاقات را کمتر و کمتر کنم.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه اخراج علی‌محمدی فنی نبود و آیا این اخراج به همان ۲۵ دقیقه احساسی مربوط می‌شود گفت: اگر بازیکن دیگری به جز جلال علی‌محمدی اخراج می‌شد همین حس را داشتم. به نظر من اتفاق بود با این حال باید با خودش صحبت کنم او در حالتی بود که می‌خواست زودتر به بازی برگردد و دستش به صورت بازیکن حریف خورد.نمی‌دانم این کار اخراج داشت، عمدی بود یا نبود؟ من مطمئنم جلال از قصد این کار را نکرده نمی‌دانم اخراج درست بوده یا نه. موضوع این است که در فوتبال ما سؤالاتی که خبرنگاران از مربیان بعد از بازی می‌پرسند آن هم زمانی که مربیان باخته‌اند می‌خواهند کار خودشان را توجیه کنند و گردن بازیکن بیندازند.

وی افزود: در فوتبال راحت‌ترین کار این است که یک نفر را اخراج کنید یا یک نفر را جریمه کنید یا از او انتقاد کنید. این برای یک سرمربی معمولی‌ترین کار است، من دلم نمی‌خواهد در مورد این مسائل صحبت کنم. می‌خواهم در مورد مسائل فنی صحبت کنم من باید در مورد این مسائل با بازیکنانم صحبت کنم و ببینیم چه اتفاقی افتاده است. شاید او واقعا قصدی نداشته و این جزئی از فوتبال است اما اینکه اخراج شده خیلی کار خوبی نبود و نمی‌خواهم آن را توجیه کنم. به هر حال به تیم مقداری آسیب رساند.

نویدکیا در مورد اینکه برخی بازیکنان در روز خوبشان نبودند و تمرکز نداشتند گفت:‌ من خیلی به این موضوع اعتقاد ندارم اگر تیم از ابتدا بد بازی می‌کرد می‌توانستم این را قبول کنم ولی چون نیمه اول خیلی خوبی داشتیم اگر پنالتی گل می‌شد روند بازی طور دیگری بود و من باید طور دیگری صحبت می‌کردم خیلی نمی‌توانم در این مورد بحث کنم چون واقعا تیمم شرایط خیلی خوبی داشت اما بعد از اخراج تمرکزمان به هم ریخت و شرایط ایده‌ال را نداشتیم.

وی در مورد اینکه روی گل خورده دفاع راست و چپ تا حدودی جا مانده بودند و همچنین در خصوص اینکه آیا تعویض اسماعیلی‌فر به خاطر مصدومیت بود یا نه، اظهار داشت: او مصدوم شد و من تعویضش کردم اینکه می‌گویید جا ماندند خودتان می‌گویید و طبیعی بود دانیال روی فردی که قصد ارسال داشت فشار نیاورد امید هم بیش از حد جمع شده بود و نقطه کورش را از دست داد و از همان نقطه ضربه خوردیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا