خراسان رضوی

نویسنده نوجوان نیشابوری: خودم را در برابر شخصیت های داستانی که می نویسم، مسئول می دانم

به گزارش برگزیده های ایران از نیشابور، «مهسا‌ معدنی‌خوشبخت» نویسنده نوجوان نیشابوری داستان «همه آن ریسه های رنگی» است که در دومین مهرواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور برگزیده شد.

برای آشنایی با این نویسنده نوجوان، به منزلش می‌روم و او مرا صمیمانه به اتاقش دعوت می‌کند‌. اتاقی کوچک با پنجره‌ای رو به آفتاب و کتابخانه‌ای مملو از کتاب.

وی می گوید: بعد از اینکه خواندن و نوشتن را یاد گرفتم یعنی از همان کلاس اول به کانون مرکز شماره یک می‌رفتم و در برنامه‌ها و کلاس‌های کانون شرکت می کردم.

معدنی خوشبخت می افزاید: از همان دوران ابتدایی علاقه عجیبی به کتاب و کتابخوانی داشتم. اولین بار ۱۰ ساله بودم که برادرم کتابی به نام مجموعه رامونا نوشته بورلی کلی‌یری را به من هدیه داد. این کتاب را خیلی دوست داشتم. همینطور کتاب قلب مترسک نوشته یالواچ اورال را که یادم می‌آید چند بار از کانون امانت گرفتم و خواندم. این ۲ کتاب‌ و دیگر کتاب‌هایی که در کانون خوانده بودم انگیزه نوشتن و خلق داستان را در درونم زنده کرد.

این نویسنده نوجوان خاطرنشان می کند: ۴ سال قبل با راهنمایی خانم زهره اکبرآبادی مدیر انجمن ادبی مهتاب کانون پرورش فکری کودکان ‌و ‌نوجوانان نیشابور عضو این انجمن ادبی شدم و به طور جدی در کارگاه‌های داستان نویسی کانون شرکت کردم. شاید اگر کانون نمی‌رفتم آدم دیگری می‌شدم که دوستش نداشتم. کتاب‌های کانون، مربی‌ها، حتی فضای کانون در شکل گیری شخصیتم بسیار موثر بودند. از آنها  برای کشف و شکوفایی استعدادم تشکر می‌کنم‌.

معدنی خوشبخت با اشتیاق فراوان درباره داستانی که نوشته می گوید: داستان «همه آن ریسه‌های ‌رنگی» در مورد دختر رویا‌پردازی است که عاشق چراغ‌های شهر است‌ و دوست دارد اتفاقات اطرافش را آن طورکه می‌خواهد در خیال تصور کند.

وی می افزاید: وقتی داستان می نویسم گویی یک دنیای جدید با شخصیت‌های جدید خلق می‌کنم که خودم را برابر آنها مسئول می دانم. از این رو دوست دارم مردم با خواندن داستان‌هایم  وارد دنیایی که خلق کردم شده، آن را تجربه کرده و لذت ببرند. و متوجه احساسم در داستانم بشوند.

این نویسنده نوجوان از آرزوهایش می‌گوید: دلم می‌خواهد سبک خودم را در نوشتن داشته باشم. در دانشگاه زبان‌وادبیات فارسی بخوانم. تا در آینده کتابی بنویسم که در سراسر دنیا چاپ شود.

وی در پایان از نوجوانان می خواهد که به دنبال کشف و شکوفایی استعداد‌شان بروند و آن را ادامه بدهند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا