Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نگاهی متفاوت به عجیب‌ترین مرغ و خروس‌های دنیا / عکس - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

نگاهی متفاوت به عجیب‌ترین مرغ و خروس‌های دنیا / عکس

نگاهی متفاوت به عجیب‌ترین مرغ و خروس‌های دنیا / عکس

غزال زیاری- الکس تن ناپل، عکاس پرتره در هلند سورپرایز حیرت‌آوری را تدارک دیده و جوجه‌ها و خروس‌های لهستانی را به صف می‌کشد تا تصاویری متفاوت و زیبا از آنها ثبت کند. خود او در این رابطه گفته:«من این حیوانات را شاهکارهای هنری در حال راه رفتن می‌دانم. مرغ، به چشم من، صرفا یک حیوان تخمگذار نیست.»

الکس تن ناپل از سال ۲۰۱۴ در جستجوی گونه‌های خاص مرغ و خروس در هلند است و با الهام از ملکیور دی هوندکوتیر، هنرمند هلندی که در قرن ۱۷ می‌زیست و به خاطر آثار هنری حیرت‌آوری که از پرندگان خلق کرده بود شهرت دارد، تصاویر جذابی را از مرغ و خروس‌ها ثبت می‌کند. او با طراحی یک پس زمینه خاص، نورپردازی گیرا و صحنه‌ای شبیه به یک راهرو، مرغ و خروس‌ها را از قفس خارج کرده و در فضایی جدید و جذاب از آنها عکس می‌گیرد.

او در این رابطه گفته:«حسی که امیدوارم از این عکس‌ها منتقل شود، این است که خروس‌ها و مرغ‌ها می‌توانند افتخار کنند که موجودات بامزه‌ای هستند. آنها می‌توانند مثل ژیمناست‌ها یا بالرین‌ها باشند. این چیزی است که کمتر کسی در مورد این پرندگان حس می‌کند.»

2.jpg

تصویر سمت چپ: ممکن است به نظر برسد که این خروس لهستانی صورت ندارد؛ ولی واقعیت این است که چهره‌اش را از دوربین پنهان کرده است

تصویر سمت راست: این خروس جنگی هلندی، مثل خواننده‌ای که در حال ارائه یک آهنگ نمایشی است، از فرصت بهره برده تا زیر آواز بزند.

تن ناپل گفت:«مرغهای لهستانی در مقایسه با انسان‌ها، واقعا مدل‌های صبوری هستند.»

4.jpg

تصویر سمت چپ: خروس‌های لهستانی و شیک، برای مسابقات پرورش داده می‌شوند و نه مصرف خوراکی انسان‌ها

تصویر سمت راست: محققان براین باورند که انسان‌ها بین ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار سال پیش مرغ و خروس‌ها را اهلی کردند. در تصویر یک مرغ لهستانی را مشاهده می‌کنید.

در این مسیر، توجه تن ناپل به این موضوع جلب شد که اگر چه هر حیوان، ویژگی‌های خاص خودش دارد ولی برخی الگوها در طول پروژه عکاسی او از حیوانات، ظهور می‌کردند. به گفته او، خروس‌ها یا جوجه‌های نر تدریجا رشد کرده و با ابهت می‌شدند. ولی جوجه‌های ماده بیشتر توجه او را جلب کرده بودند:« من عاشق مرغ‌ها هستم؛ آنها خیلی آسیب‌پذیر و شکننده‌اند و با من به گونه‌ای رفتار می‌کنند که می‌خواهم از آنها محافظت کنم.»

5.jpg

تصویر سمت چپ: خروس لهستانی که به نظر یک شال شیک به سر کرده و عکس پرتره می‌گیرد

تصویر سمت راست: مرغ لهستانی که به خاطر الگوهای رنگی و شکل‌های خاص پرهایشان پرورش داده می‌شوند.

6.jpg

تصویر سمت چپ: تن ناپل حدودا ده سال پیش برای اولین بار، زمانی که در کوه‌های پیرنه چادر زده بود، با این گونه از مرغ روبرو شد و همان‌جا احساس ویژه‌ای نسبت به این گونه پرندگان پیدا کرد و تصمیم گرفت تا به عکاسی از مرغ و خروس‌ها بپردازد. در این تصویر یک جوجه لهستانی را مشاهده می‌کنید.

تصویر سمت راست: انجمن اروپایی پرورش‌دهندگان طیور، کبوتر و خرگوش، بیش از ۱۰۰ نژاد از مرغ را از مرغ لهستانی گرفته(این تصویر) تا خروس جنگی هلندی و مرغ برابانتر را شناسایی کرده است.

تن ناپل که متخصص عکاسی پرتره است، حدود ۲۵ سال از کودکان و افراد مسن عکاسی پرتره می‌کرد. اما حالا به گفته او، مرغ و خروس‌ها، اشتیاق او برای این سبک عکاسی را برانگیخته‌اند:« من نمی‌توانم مرغ و خروس‌ها را هدایت کنم. باید صبور باشم و منتظر بمانم تا آنها با ژست‌های خاص، خودشان را به نمایش بگذارند. هر ژستی که آنها مقابل دوربین می‌گیرند، یک هدیه ویژه است.»

گرچه تن ناپل، از زمانی که عکاسی از مرغ و خروس‌ها را آغاز کرد، گهگاهی سعی می‌کرد تا از سوژه‌های دیگر نیز عکاسی کند ولی هیچ چیز به اندازه این گونه از پرندگان برای او جذاب نبوده.

منبع: National Geographic

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا