کرمانشاه

نگاه عادلانه به مناطق محروم کرمانشاه لازم است

نگاه عادلانه به مناطق محروم کرمانشاه لازم است

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، محمد رشیدی در حاشیه بازدید از منطقه بیلوار، اظهار کرد: بیلوار از بخش‌های مستعد و آباد استان کرمانشاه است که در ۴۸ کیلومتری شمال کرمانشاه قرار گرفته و ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی افزود: این بخش که از قطب‌های تولید محصولات باغی شهرستان و در مرز استان کرمانشاه و کردستان قرار دارد، از نداشته‌هایی رنج می برد که از کم‌توجهی برخی مسئولان ایجاد شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال‌هاست که رسیدگی به موضوع جاده و آب آشامیدنی به عنوان مشکل و خواسته اصلی اهالی بیلوار مطرح می شود؛ انشعابات غیرمجاز آب، کافی نبودن میزان آب آشامیدنی برای روستاهای بخش، وضعیت نامناسب فاضلاب، بهسازی و نوسازی مسیرهای دسترسی و معابر و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها از دغدغه‌های اهالی بیلوار است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اگر نگاهی به وضعیت راه و جاده‌های این بخش بیندازیم محرومیت بیلواری‌ها را بسیار می‌بینیم، چراکه بنا بر گفته مسئولان و اهالی منطقه، ماه و هفته‌ای نیست که عزادار جاده بیلوار نباشند و رفع نقاط حادثه‌خیز و روکش آسفالت جاده قلعه به گندآباد خواسته چندین ساله این مردم است که بارها در دیدار مسئولین مطرح شده است.

رشیدی ادامه داد: قسمت خروجی روستای مرزبانی (جاده خط بالا) نیز با دست‌اندازهای متعدد و عمیق مواجه بوده و جاده فاقد شانه رها شده است، از سوی دیگر تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد در این بخش، نگاه ویژه‌ای می‌خواهد، چراکه برخی از واحدهای تولیدی که با مشکلات مالی گریبان گیرند برای ادامه و سرپاماندن به تسهیلات بیشتر نیاز دارند.

وی یادآور شد: بازدید میدانی از مناطق محروم شهر برای بررسی دقیق‌تر مشکلات مردم و رفع آنها به صورت مستمر، مانند بازدید از بخش‌هایی همچون سرفیروزآباد، شهرک کهریز، میان دربند بخش‌مرکزی، روستاهای بخش ماهیدشت و محله مرادآباد انجام شد که نتیجه بخش خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از چند واحد تولیدی سرکشی شد که برای فازهای توسعه‌ای به تسهیلات تکمیلی نیاز داشتند؛ مشکلات چند روستای بیلوار نیز در زمینه آب و راه بررسی شد و به‌دنبال تماس‌هایی که با ارگان‌های راهداری و آبفا برقرار کردیم، تصمیم بر این شد تا پروژه‌های آب و راهداری این روستاها در اولویت قرار گیرد.

رشیدی بیان کرد: بحث ساماندهی فاضلاب شهر قلعه از دیگر مطالبات مردم بود که مورد پیگیری قرار گرفت، امیدواریم با بازدیدهایی که از بخش‌های مختلف شهرستان به عمل می‌آید، با پیگیری و تلاش مسئولان مشکلات مردم مرتفع شود و آنچه که حق مردم است محقق شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا