چهارمحال و بختیاری

نگرانی ستاد کرونای استان از ورود سویه اومیکرون

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری جعفر مردانی ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: برای اجرای صحیح و دقیق طرح اعمال محدودیت‌های هوشمند کرونا که از روز یکشنبه ۲۱ آذر به صورت ملی اجرا شده، می‌طلبد همه دستگاه‌ها و مردم همراهی کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این طرح علاوه‌بر تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ارائه خدمات عمومی به ویژه در محیط‌های سربسته به افرادی تعلق می‌گیرد که واکسن کرونا را دریافت کرده باشند یا تست pcr آنها منفی باشد.

مردانی تصریح کرد: این طرح در پنج حیطه اجرایی می‌شود که حیطه نخست آن مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که حراست‌های هریک از ادارات موظفند این طرح را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: نظارت بر رعایت محدودیت‌های هوشمند نیز در واحدهای صنفی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و آموزش پرورش،  حمل و نقل درون و برون شهری برعهده سازمان صمت، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش است.

مردانی با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در استان بالاتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: با این وجود باید همان جمعیت اندکی که نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند را تشویق به انجام این کار کنیم.

وی تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، بسیج، رسانه‌ها و آموزش و پرورش برای ترغیب افرادی که هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند بهره‌گیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: این درصد در مقایسه با میانگین کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد اما برای جلوگیری از شکل‌گیری موج بعدی لازم است که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند.

مردانی با بیان اینکه احتمال اینکه سویه اومیکرون وارد کشور و استان شود گفت: با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی از شیوع گسترده ویروس می‌توان جلوگیری کرد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به دورهمی‌های شب یلدا خاطرنشان کرد:کارشناسان توصیه می‌کنند در شب یلدا افرادی که واکسن نزده‌اند در دورهمی‌ها حضور پیدا نکنند و مراعات حال بزرگترها را بکنند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا