Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نگرانی ناتو از فعالیت‌های هسته‌ای روسیه/مسکو با واشنگتن در پیمان نیواستارت همکاری کند - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

نگرانی ناتو از فعالیت‌های هسته‌ای روسیه/مسکو با واشنگتن در پیمان نیواستارت همکاری کند

نگرانی ناتو از فعالیت‌های هسته‌ای روسیه/مسکو با واشنگتن در پیمان نیواستارت همکاری کند

به گزارش آسوشیتدپرس، سفیران کشورهای عضو ناتو در پایان نشست امروز خود در بیانیه ای، روسیه را به نقض تعهداتش در معاهده نیواستارت متهم کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: از اوت گذشته تاکنون، خودداری روسیه از برگزاری نشست های مشورتی و اجازه به بازرسان، مانع از آن شده است که آمریکا متعهد بودن مسکو به محدودیت های اعلامی در معاهده نیواستارت را راستی آزمایی کند.

سفیران کشورهای عضو ناتو از روسیه خواستند تا به بازرسان آمریکایی اجازه دهد تا بر اساس معاهده نیواستارت از قلمرو این کشور بازدید کنند.

کمیته آمریکا و روسیه آخرین بار در اکتبر ۲۰۲۱ دیدار کرد و از آن زمان، تاکنون در اعتراض به حمایت واشنگتن از اوکراین، از شرکت در نشست های مشترک خودداری کرده است.

آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرده بود که روسیه به معاهده موسوم به “نیو استارت” که آخرین معاهده کنترل تسلیحات هسته‌ای میان دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان است، پایبند نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به درخواست کنگره این کشور، روسیه را به تعلیق بازرسی‌ها و لغو مذاکرات متهم کرد با این حال گفت مسکو کلاهک‌های هسته‌ای خود را فراتر از توافقات میان دو کشور افزایش نداده است.

پیش از این قرار بود مقام‌های دو کشور از ۲۹ نوامبر تا ۶ دسامبر (۸ تا ۱۵ آذرماه) در پایتخت مصر دیدار کنند تا در مورد از سرگیری بازرسی‌ها بر اساس معاهده کاهش تسلیحات هسته‌ای موسوم به نیو استارت گفت وگو کنند. این معاهده در ماه مارس ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا متوقف شده بود.

در این میان روسیه پیش از آغاز دیدارها در قاهره اعلام کرده بود به دلیل رفتار ضد روسی واشنگتن، این مذاکرات را به صورت یکجانبه به تعویق انداخته است.

بر اساس پیمان استارت که از ۲۰۱۱ به اجرا در آمد، شمار کلاهک‌های هسته‌ای دو کشور محدود می‌شود.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا