Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نگرانی کشاورزان کره‌ای و چینی از آب آلوده فوکوشیمای ژاپن - خبرگزاری برگزیده های ایران
اقتصادی

نگرانی کشاورزان کره‌ای و چینی از آب آلوده فوکوشیمای ژاپن

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل برگزیده های ایران به نقل از رویترز، دولت ژاپن قصد دارد: یک میلیون تن آب آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما را از سال ۲۰۲۳ وارد دریا کند که این مسأله کشاورزان هم در ژاپن و هم در چین و کره در همسایگی این کشور را به شدت نگران کرده است.

کشاورزان  نگران آن هستند که ورود این آب‌ها به دریا دوباره هزینه تولید آنها را حتی بعد از گذشت ۱۰ سال از فاجعه فوکوشیما بالا ببرد.

نه تنها کشاورزان بلکه ماهیگیران در کره و چین هم نگران این اقدام ژاپنی‌ها هستند، اما علیرغم این نگرانی‌ها مقامات بین‌المللی از این تصمیم ژاپن حمایت کرده‌اند.

هیروآکی کاسانو، یک کشاورز با سابقه و معاون تعاونی کشاورزی یک منطقه در ژاپن می‌گوید: تازه پس از ۱۰ سال قیمت محصولات‌مان دارد به شرایط طبیعی باز می‌گردد چرا که به خاطر حادثه فوکوشیما قیمت‌ها به شدت پایین آمده بود، اما حالا دوباره خبر ریختن آب‌های آلوده به دریا برای ما داستان خواهد شد.

۱۰ سال پیش بود که وقوع یک زلزله و متعاقبا تسونامی در سواحل جنوب شرق ژاپن به ایجاد یک فاجعه هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیمای این کشور منجر شد.

وقوع این حادثه باعث شده بود که قیمت محصولات تولیدی شهر فوکوشیما در دیگر نقاط ژاپن به شدت پایین بیاید و در عین حال هزینه‌های تولید هم افزایش یابد چرا که کشاورزان مجبور بودند قبل از فروش محصولات خود آنها را مورد آزمایش آلودگی هسته‌ای قرار دهند.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا