اردبیل

نیاز به خون همیشگی است/ اهمیت اهدای خون در روزهای کرونایی

شراره دژکام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری یولن در اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه همکاری مردم اردبیل در بحث اهدای خون قابل قبول بوده و هم‌اکنون در استان اردبیل با کاهش شدید ذخایر خونی روبه‌رو نیستیم ولی باید مردم بدانند که نیاز به خون همیشگی است.

وی با اشاره به این‌که به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم، افزود: درخواست داریم افراد با گروه خونی منفی، بیشتر با سازمان اهدای خون همکاری داشته باشند و در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل از فعالیت مرکز اهدای خون شهر اردبیل خبر داد و بیان کرد: مرکز خون‌گیری شهر اردبیل واقع در جنب بیمارستان فاطمی همه روزه از ۷ صبح تا ۱۹ عصر آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان است.

دژکام به مراکز انتقال خون شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال مراکز ثابت در وقت اداری فعال هستند همچنین در صورت نیاز در سایر شهرستان‌ها، اتوبوس سیار به درخواست مردم و کارکنان‌ ادارات، کارخانجات و مراکز تولیدی مستقر می‌شود.

اهمیت اهدای خون در روزهای کرونایی

وی با بیان این‌که از زمان آغاز کرونا متاسفانه تعداد اهداکنندگان خون کاهش داشته است بیان کرد: به تمامی اهداکنندگان اطمینان خاطر داده می‌شود که مراکز اهدای خون کاملا استریل بوده و قبل از خونگیری معاینات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با درخواست از مردم جهت اهدای خون تصریح کرد: چون نیاز به خون و فرآورده‌های آن در برخی استان‌های کشور به لحاظ وجود بیماری‌های خاص بالا است، مردم می‌توانند با اهدای خون حتی در کمک به این استان‌ها هم سهیم باشند چرا که خون و فرآورده‌های خونی مازاد استان اردبیل از طریق شبکه خون‌رسانی ملی به سایر استان‌ها هم ارسال می‌شود.

دژکام با بیان این‌که نیاز به خون تعطیل نمی‌شود و در این روزهای کرونایی هم باید بیشتر در امر اهدای خون مشارکت داشته باشیم، گفت: افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک دریافت کرده‌اند، ۱۵ روز بعد از دریافت واکسن می‌توانند جهت اهدای خون مراجعه کنند ولی مابقی واکسن‌ها هیچ‌گونه ممانعتی جهت اهدای خون ندارد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا