اخبار روز

نیروهای آمریکایی باید از عراق بروند

نیروهای آمریکایی باید از عراق بروند

به نقل از شفق نیوز، جنبش حقوق عراق در واکنش به اظهارات محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور که خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی شده بود، تاکید کرد که مصوبه خروج نیروهای خارجی که از سوی پارلمان عراق تصویب شده است باید اجرا شود.

بر همین اساس، «سعید السرای» دبیر کل جنبش حقوق عراق گفت: پارلمان عراق مصوبه ای را درباره اخراج نیروهای بیگانه از این کشور به ویژه نیروهای آمریکایی تصویب کرده است و این مصوبه از طرف دولت السودانی لازم الاجرا است و فشار مردمی و سیاسی برای اجرای آن وجود دارد.

وی افزود: عدم اجرای این مصوبه از سوی نخست وزیر عراق و دفاع او از حضور نیروهای آمریکایی، ما را به سمت اتخاذ مواضع سیاسی پیش می‌برد، از این رو اجرای مصوبات پارلمان از لحاظ حقوقی و دیپلماتیک ضروری است.

سیعد السرای ادامه داد: السودانی باید به صورت فوری درباره اظهاراتش در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال و دفاع از حضور نیروهای آمریکایی در عراق توضیح دهد؛ چرا که ادامه حضور نیروهای بیگانه در خاک این کشور غیر قانونی است.

گفتنی است، نخست وزیر عراق در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت که عراق همچنان نیاز به حضور نیروهای آمریکایی در کشورش دارد و نابودی عناصر تروریستی داعش مقداری زمان خواهد برد!

وی با با بیان اینکه ما نیاز به نیروهایی نداریم که در داخل عراق جنگ کنند، افزود: تروریست‌های داعشی که از سوریه به عراق نفوذ می‌کنند، منبع تهدید علیه بغداد به حساب می آیند.

السودانی گفت که به باور او اینکه عراق با هر دو کشور ایران و آمریکا رابطه خوبی داشته باشد، غیرممکن نیست.

نخست وزیر عراق ضمن ابراز تمایل نسبت به اعزام هیئت عالیرتبه از این کشور به واشنگتن در آینده‌ای نزدیک به منظور آماده سازی مقدمات برای دیدار وی با رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت: حدود ۲۰۰ نظامی در عراق مشغول فعالیت‌های آموزشی و مستشاری هستند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا