لرستان

نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهر‌داری‌ها  تحمیل نشود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه همه ما دستمان به چادر حضرت فاطمه زهرا(س) است اما انجام واجبات و دوری از محرمات ضروری است اظهار داشت: به ویژه افرادی که در نظام اسلامی مسئولیت‌های مهم بر عهده دارند و به واسطه این مسئولیت‌ها از موقعیت ویژه و ممتازی برخوردار می‌شود و  این افراد باید تقوای سیاسی و اقتصادی و تقوا در مسائل فرهنگی را نخستین شرط قرار دهند.

وی افزود: کسی که در مناصب حاکمیتی  قرار گرفته‌اند باید از مصادیق متقین باشد و تقوای ثابت و پایدار در تار و پود و جانش رسوخ کرده باشد و در کامل‌ترین و عادی‌ترین درجه تقوا باشد. 

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد:  کسانی که در مناصب حکومتی هستند به این معنا است که امور دنیوی کشور، شهر و محله‌ای به آنها سپرده شده و در عالی‌ترین و کامل‌ترین درجه تقوا باشند و علاوه بر دانایی و توانایی در انجام  وظایف و خدمتگذاری که انجام می‌دهد، محاسبه خداوند را در نظر داشته باشند پس تقوا برای این افراد لازم‌تر است. 

وی با بیان اینکه در هفته گذشته و پیش رو در ایام فاطمیه هستیم، حماسه ۹ دی و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و یکمین سالگرد آیت‌الله مصباح یزدی را داشتیم، خاطر نشان کرد: آنچه که این مناسبت‌ها را به هم پیوند می‌زند هوشمندی، بصیرت و عالم به زمان بودن است و این بزرگان همه در مکتب علوی، نبوی و فاطمی پرورش یافته‌اند. 

شاهرخی عنوان کرد:  بودجه ۱۴۰۱ از سوی هیئت دولت به مجلس تحویل داده شد و دولت سیزدهم در راستای توسعه متوازن و بسط عدالت اجتماعی به ویژه در استان‌های کمتر توسعه‌یافته مانند لرستان که از زیرساخت‌های لازم  و کافی برخوردار نیست بایستی در این بودجه مورد ملاحظه قرار گیرد. 

وی گفت: البته طبق نقل قول از بعضی افراد بودجه‌ای که برای استان اعلام کردند، می‌تواند مفید و ارزشمند باشد اما آنچه ما در این سال مشاهده کردیم وضعیت موجود است که داوری آن را به مردم واگذار می‌کنم. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: نمایندگان مجلس لرستان و مدیران اجرایی استان در این ایام باید با تعاون و همکاری در جهت اختصاص اعتباراتی که بتواند لرستان را به سمت تحول سوق دهد، تلاش مضاعف و شبانه روزی داشته باشند و مصوبات سفر ریاست جمهوری در ۱۹ آذر را در بودجه سنواتی ملاحظه کنند. 

وی بیان کرد: توجه به برخی از کارکنان که حقوق ثابتی دارند و  حقوق آنها کفایت زندگی آنها را نمی‌دهد از نکات مهمی است که عدالت اجتماعی اقتضا می‌کند در بودجه امسال توجه خاصی به این قشر از حقوق بگیران شود. 

امام جمعه خرم‌آباد افزود: پیشنهاد می‌شود آن گروه از حقوق‌بگیران که مجموع حقوق دریافتی آنها چندین برابر افرادی که حقوق پایین دارند، امسال به حقوق آنها اضافه نشود تا فاصله بین حقوق‌ها کاهش پیدا کند در وضعیت فعلی فاصله بین حقوق‌ها زیاد است. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دولتی محلی برای پرداخت و دریافت حقوق‌های غیر‌متعارف شده و لازم است برخی از حقوق‌ها به مدت چندین سال ثابت و برخی متغییر باشند تا فاصله‌ها کم شود، در همین راستا حیاط، زندگی، موفقیت فرد و جامعه مرهون تلاش کسانی است که در عرصه تعلیم، تربیت و ادب تلاش می‌کنند، معلمان شریفی هستند که آنها قابل تکریم هستند.

وی بیان کرد:  هم اکنون معلمان پرورش‌یافته نسل قبلی هستند، معلمی هنر است و هر کسی توانایی و دانایی ایفای این هنر را ندارد و  کاستن مشکلات معیشتی این قشر امری خدا‌پسندانه است البته باید توجه کرد دولت سیزدهم نیز باید همه کشور را اداره کند و بدهی دولت قبل را اداره کند و وضعیت موجود را حفظ کند. 

شاهرخی عنوان کرد: دولت هر کاری که بتواند در تکریم معلمان انجام دهد و کوتاهی نمی‌کند در وضعیت فعلی دولت قادر نیست، تمام مشکلات انبوه انباشته شده در سالیان قبل را در زمان کوتاهی  از بین ببرد، شایسته است معلمان خواسته‌های خود را از طریق نمایندگان منتخب خود دنبال کنند تا بدخواهان بدانند که طلایه داران تعلیم، تربیت، فرهنگ و ادب به شیوه سالم امور خود را دنبال می‌کنند و چیزی از این قشر فرهیخته و برجسته نصیب آنها نمی‌شود.

وی گفت: بحث عمران شهری و امور فرهنگی در مرکز استان و دیگر شهرهای استان نیازمند بازنگری، اصلاح و تحول است چراکه حدود ۱۰۰ بار در دو سال گذشته در سخنرانی‌ها بیان کردم که بخش مهمی از عمران شهری، فرهنگی و اجتماعی بر عهده شهرداری و شورای شهر است. 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد افزود: تامین درآمد‌ها برای شهرداری‌ها و هزینه آنها برای عمران شهری مسئله مهمی است که با پرداخت عوارض مردم و طلب از سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مقدور است، البته اگر مردم و سازمان‌ها عوارض را پرداخت نکنند، وضعیت همین است که مشاهده می‌کنیم‌. 

وی بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری به وضعیت شهر آگاه بودند و تضمین دادند که وضعیت شهر را متحول و اصلاح می‌کنند، هم شهرداری‌ها و هم شورای اسلامی شهرها باید به تعهدهای خود عمل کنند چرا که در زمان انتخابات برنامه دادند. 

امام جمعه خرم‌آباد گفت: ما ائمه جمعه مشکلات را بیان می‌کنیم اما اعضای شورای اسلامی شهر جلسات کارشناسی، علمی، منطقی و فنی با شهرداری‌ها برگزار کنند و نخبگان اجرایی در استان کمک کنند تا وضعیت شهر‌ها بهتر شود. 

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ زیبایی، بازآفرینی شهری، آسفالت، عدم رسیدگی به حاشیه شهر‌ها، فقدان پلاک برای درختان شهرها، حقوق معوقه کارکنان شهر‌داری موضوعی هستند که شهر‌داری‌ها باید برنامه‌های اساسی و اقدامات علمی، کارشناسی و جهادی برای آن داشته باشند، البته خرد فکری و همکاری دستگاه‌ها، مردم و کمک علمی دانشگاه‌ها‌ی فنی و صاحب‌نظران حوزه با ارائه طرح، ایده و اقدامات عملی به کمک شهرداری بیایند تا از وضعیت موجود رهایی یابیم. 

وی با بیان اینکه امور عمرانی استانداری می‌تواند حلقه وصلی باشد تا همه دستگاه‌ها پای کار بیایند تا شهرهای استان از این وضعیت خارج شوند، عنوان کرد: مردم انتطار دارند در برنامه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت برنامه‌هایی در تمام امور در شهرهای استان اتفاق بیفتد و اولین اتفاق مبارک این باشد که نیروهای سفارشی و توصیه‌ای به شهر‌داری‌ها  تحمیل نشود و اتفاق و پدیده زشتی که بوده و نباید باشد، سازما‌ن‌های بازرسی نیز بر این امر نظارت کنند. 

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی آموخته‌های خود را به مجاهدان و مدافعان حرم منتقل کرد و همه را به لحاظ فکری، عملی و عاطفی به ولی زمان خود متصل کرد عنوان کرد: سردار سلیمانی الگویی بی‌بدیل برای حرکت جهانی انقلاب اسلامی و قهرمانی است که  مدال مبارزه با تروریست‌های آمریکایی و اسرائیلی و همه هم پیمانانش را برای همیشه تاریخ به همراه خود دارد. 

شاهرخی افزود: راه عزت،حق‌طلبی و مقاومت در مقابل ظلم و زور  و جنگ طلبان را به همه آزادگان جهان نشان داد و انتقام خون این شهید عزیز و مدافعان حرم را همرزمانش در میدان نبرد گرفته و می‌گیرند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا