Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
نیمی از بافت مسکونی شهر خرم‌آباد فرسوده است - خبرگزاری برگزیده های ایران
لرستان

نیمی از بافت مسکونی شهر خرم‌آباد فرسوده است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از خرم‌آباد، جعفر طولابی ظهر امروز در مانور سراسری زلزله و ایمنی که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله در هشتم آذرماه مانور زلزله و ایمنی مدارس در سراسر کشور و به تبع لرستان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز این مانور با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور برگزار شد،‌ ضمن اینکه در شهرستان خرم‌آباد به عنوان پایلوت این مانور را با تمهیدات پیش‌بینی شده اجرا گردید.

فرماندار خرم‌آباد، برگزاری مانورها را در راستای تقویت آموزش و توانمندی دستگاه‌های عمل‌کننده جهت مقابله با حوادث طبیعی عنوان و تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این گونه برنامه‌ها این است که آموزش حرف نخست را به ویژه در زمینه مقابله با حوادث می‌زند، همچنین ضعف امکانات و تجهیزات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

طولابی بروزرسانی تجهیزات مقابله با حوادث را یک ضرورت خواند و افزود: تقویت فرهنگ بیمه نیز یک نیاز امروز جامعه در جهت جبران خسارات است.

وی با اشاره به برخی موازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در زمان وقوع بحران، بیان داشت: انتظار می‌رود یک مدیریت واحد برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شود تا در زمان حادثه از موازی‌کاری جلوگیری شود.

فرماندار خرم‌آباد بر تهیه بانک اطلاعاتی تاکید و خاطرنشان کرد: در مناطق شهری و روستایی این مهم از اهمیت بالایی برخوردار است، تا در زمان بحران کارهای امدادرسانی و حمایت‌ها به خوبی انجام شود.

طولابی ادامه داد: برای امدادرسانی پسابحران نیز باید سازمان‌دهی شفاف با مسوولیت‌های مشخص برای دستگاه‌های خدمات‌رسان تعریف شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از بافت مسکونی شهر خرم‌آباد فرسوده و فاقد شرایط استحکامات لازم است، افزود: به همین منظور باید در دستور کار ویژه برای بازسازی و نوسازی قرار گیرد.

فرماندار خرم‌آباد ادامه داد: در خرم‌آباد ۱۵ منطقه حاشیه‌نشین با مساحت ۲۱۹ هکتار و جمعیتی بالع بر ۱۰۰ هزار نفر دارد که یکی از تهدیدات اصلی در زمان وقوع زلزله محسوب می‌شود، به ‌گونه‌ای که با وقوع یک زلزله با ریشتر بالا قطعا فاجعه‌ رخ خواهد داد.

طولابی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و غیرقانونی در حاشیه‌ شهرها اشاره و بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر ساخت‌وسازها تاکید کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا