مرکزی

نیمی از پست‌های پزشکی قانونی خالی است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک طی مراسمی با حضور برخی مسؤولین سازمان پزشکی قانونی کشور و رئیس دادگستری استان مرکزی و… آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی برگزار شد.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان پزشکی قانونی در این مراسم گفت: اکثر مراجعه‌کنندگان در سازمان پزشکی قانونی دردمند هستند و باید با روی گشاده از آنها استقبال کرد، ۹۰ درصد مراجعات معاینات مختلف، ۸ درصد در بخش تشریح و تقریباً ۲ درصد نیز در بخش مربوط به کمیسیون است.

رضا حاج منوچهری اظهار کرد: در ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور حدود ۴ هزار نفر نیرو مشغول به کار هستند که ۱۱۰۰ نفر از آنها را پزشکان در حوزه‌های مختلف عمومی و تخصصی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد پست‌ها در سازمان خالی است و باید فکری برای آن شود افزود: بلا تصدی بودن برخی پست‌های سازمان نشانگر وجود کم  و کاستی‌ها در پزشکی قانونی است.

معاون توسعه منابع انسانی سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه ۸۰ درصد پرسنل دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ادامه داد: در سال گذشته آزمون‌هایی برگزار شد اما نبود انگیزه کافی و سختی کار مشکل اصلی در این سازمان برای نگه‌داشتن نیروی کار است.

حاج منوچهری با بیان اینکه از سختی کار آگاهی داریم و در تلاش هستیم تا شرایط را مساعد کنیم بیان کرد: مرکزی هم مانند استان‌های دیگر کشور در چندین پست پزشک خلأ دارد و باید این خلأها برطرف شود.

حجت‌الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در بیاناتی با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد مسعود پیامبر مهربانی‌ها حضرت محمد مصطفی(ص) کار در پزشکی قانونی را از کارهای بسیار سخت و طاقت‌فرسا و ذخیره الهی برشمرده و ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل سابق و همه همکاران اداره کل در طی دوره گذشته انتصاب آقای دکتر علیزاده را تبریک گفته و از وی ارتقای هر چه بیشتر کمی و کیفی جایگاه و خدمات پزشکی قانونی را خواستار شد.

 

در پایان این مراسم از زحمات رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان مرکزی تقدیر شد و همچنین علیزاده مهاجر به عنوان مدیرکل جدید استان مرکزی معارفه شد.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا