اصفهان

نیم میلیون خانه خالی در استان اصفهان وجود دارد

نیم میلیون خانه خالی در استان اصفهان وجود دارد

به گزارش برگزیده از اصفهان، مهران زینلیان اظهار کرد: حدود نیم میلیون خانه خالی در استان وجود دارد و ضروری است با جدیت به این حوزه ورود شویم و همه دستگاه‌ها به نحو مقتضی مأموریت خود را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: ساماندهی خانه‌های خالی و اعمال قانون مالیات بر آنها با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تصویب و تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان قرار گرفت و مقرر شد با همکاری اداره کل مالیاتی، خانه‌های خالی استان حسب قوانین بالادستی اعمال قانون شوند.

معاون عمرانی استاندار اصفهان بیان داشت: مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملاتی نقش مؤثری در تعیین قیمت بازار و عرضه مناسب مسکن دارند، از این رو ساماندهی این صنف بسیار مهم و ضروری است.

وی گفت: افزون بر ۹۰ درصد از واحدهای مشاور املاک استان از طریق سازمان اصناف به سامانه ثبت معاملات کشور متصل شده‌اند و این موضوع اتفاق مثبتی در راستای معاملات حوزه مسکن است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته با همکاری اداره کل تعزیرات استان و سازمان اصناف، بخش زیادی از واحدهای مشاور املاک استان رصد و با مشاهده تخلف اعمال قانون شدند، همچنین ساماندهی و ثبت آنها در سامانه‌های کشوری مورد توجه بازرسان قرار گرفته است.

بازنگری در حوزه تسهیلات بانکی

زینلیان تصریح کرد: موضوع دیگر مورد تاکید کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، استفاده از تسهیلات بانکی است و در این حوزه به یک بازنگری جدی نیازمندیم تا همه بانک‌ها و بانک مرکزی در این زمینه مساعدت لازم را داشته باشند تا برنامه دولت به بهترین نحو عملیاتی شود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا