اخبار ورزشی

هادوی: با چهره متفاوتی در مسابقات سطح ۲ آسیا شرکت می‌کنیم

هادوی: با چهره متفاوتی در مسابقات سطح ۲ آسیا شرکت می‌کنیم

– اخبار ورزشی –

فریده هادوی با بیان این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران گفت: با توجه به اینکه مسابقات تیم ملی ۲۸ شهریورماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود و پیش از آن ۱۴ تا ۱۸ شهریورماه در مسابقات جام ویلیام جونز شرکت می‌کنیم تورنمنتی که با توجه به تنوع تیم‌های شرکت کننده تجربه ارزشمندی برای تیم ملی دارد و حضور در جام ویلیام جونز و سبک‌های مختلف حریفان بسکتبال می‌تواند بازیکنان ما را به چالش بکشد.

وی افزود: همه این موارد نیاز به آمادگی‌های قبلی دارد که براساس پیشنهاد النی کاپوجیانی سرمربی یونانی تیم ملی روز پنج شنبه اردوی تدارکاتی در اردن خواهیم داشت و با هماهنگی خانم النی با دو تیم بازی خواهیم کرد و ما ۱۴ نفر را اعزام می‌کنیم تا بتوانیم به شاکله اصلی تیم ۱۲ نفره مان برای حضور در تورنمنت ویلیام جونز و مسابقات کاپ آسیا برسیم.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال بانوان با اشاره به اعزام تیم ملی در تاریخ ۲۹ تیرماه به اردن برای شرکت در اردوی تدارکاتی و شرکت در دو بازی دوستانه خاطرنشان کرد: براساس برنامه تیم ملی به اردن می‌رویم و برمی گردیم ۱۲ شهریورماه در تورنمنت ویلیام جونز در تایوان شرکت می‌کنیم و از آنجا تیم ملی به بانکوک تایلند می‌رود تا در مسابقات سطح ۲ آسیا شرکت کند.

هادوی همچنین به چهره متفاوت بسکتبال بانوان در مسابقات سطح ۲ آسیا اشاره و تصریح کرد: به نظر من حضور یک مربی خوب خارجی که هم به ابعاد اخلاق حرفه‌ای اشراف زیادی دارد و هم از نظر فنی خیلی توانمند است و استراتژی خوبی برای تیم دارد و سبک نوین تیم ملی بسکتبال بانوان ما کار می‌کند و امکان حضور بازیکنان تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی مختلف اعم از اردن و تورنمنت ویلیام جونز شرایط خوبی را فراهم می‌کند تا با یک چهره متفاوتی نسبت به دوره گذشته در مسابقات سطح ۲ آسیا شرکت کنیم.

وی تاکید کرد چهره متفاوت تیم ملی در مسابقات سطح ۲ آسیا به معنای تضمین صعود به سطح یک آسیا نیست و افزود: این موارد تضمینی نیست که چون این تغییرات حاصل می‌شود حتما تیم به سطح اول آسیا می‌رود اما ما تلاش می‌کنیم تا با بهبود شرایط و فراهم کردن زیرساخت‌ها احتمال را بیشتر کنیم و این احتمال خیلی بیشتر شده است.

مدیر تیم‌های ملی بسکتبال بانوان در ادامه صحبت‌های خود نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال زیر ۱۶ سال در مسابقات سطح ۲ آسیا را مثال زد و اظهار داشت: همانطور که ما در مورد تیم ملی بسکتبال زیر ۱۶ سال کشورمان در دوره گذشته در انتهای جدول بوده است و امسال نایب قهرمان شده است و جای تحسین و تشکر از کادر و بازیکنان را دارد در تیم بزرگسالان هم ما انتظار چنین شگفتی را داریم.

هادوی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی زیر ۱۶ سال می تواند نسل آینده درخشان و ارتقاء بسکتبال بانوان باشد؟ گفت: یکی از ابعاد و عوامل ارتقاء بسکتبال ما می‌تواند نتایج مسابقات باشد و اینکه نتایج معیار و ملاکی برای ارزیابی سطح بسکتبال و توانمندی بازیکنان شان نیست، اما نشانه‌هایی است که تغییراتی در بسکتبال ایجاد شده و به روز شدن بسکتبال را نشان می دهد و اینکه وقتی هر کس اعم از مربی و آنالیزور و بازیکن در پست تخصصی خود در کنار تیم قرار گیرد و برای آنها این موارد دیده می‌شود می توان با اطمینان بالایی گفت، ارتقاء سطح بسکتبال صورت گرفته است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا