فرهنگ و هنر

هادی حکیمیان از مرحوم آذریزدی نوشت/ دوستش داشتم برایش کتاب نوشتم!

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران، رمان نوجوان «من مهدی آذر یزدی هستم» به قلم هادی حکیمیان در ۲۷۸ صفحه و دو نسخه الکترونیکی و کاغذی به همت نشر صاد منتشر شد.

هادی حکیمیان مولف کتاب «من مهدی آذر یزدی هستم» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات برگزیده های ایران درباره این اثر اظهار داشت: تالیف اثر به سفارش ناشر نبود، بلکه خودم دوست داشتم به دلیل علاقه شخصی اثری درباره مرحوم آذریزدی بنویسم.

وی ادامه داد: با مرحوم آذریزدی در سال‌های آخر دبستان و راهنمایی با کتاب «قصه‌های خوب برای بچه های خوب» آشنا شدم. در سال‌هایی ایشان را در یزد و تهران دیده بودم و چون این نویسنده حق بزرگی بر گردن ما و ادبیات این سرزمین دارد، دوست داشتم کتابی بنویسم. مرحوم آذر یزدی کار بزرگی انجام داد و ادبیات کودک و نوجوان را پایه‌گذاری کرد؛ آن هم در دهه ۳۰ که هیچ ارگانی به فکر بچه‌ها نبود، مرحوم آذریزدی بدون پشتوانه توانست جریانی را در ادبیات به راه اندازد.

حکیمیان با تاکید بر این مطلب که مرحوم آذریزدی فرد بی‌ادعایی بود و تمام عمر و جوانی خود را برای ادبیات کودک و نوجوان صرف کرد، ابراز داشت: او حتی سال‌ها زندگی‌اش را به سختی می‌گذراند، اما در راه اعتلای ادبیات کودک و نوجوان کم نگذاشت.

حکیمیان بخش دیگر سخنانش را به آثار تالیف شده از سمت برخی نهادها چون حوزه هنری و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اختصاص داد و با تاکید بر اینکه این آثار برای گروه سنی بزرگسال تالیف شده عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۱۱ کتاب تالیفی درباره مرحوم آذر یزدی برای بزرگسالان است. من دوست داشتم اثری برای نوجوانان تالیف کنم از این رو کتاب «من مهدی آذر یزدی هستم» را نوشتم.

وی در پایان تالیف این اثر را در طول مدت یک سال مطرح کرد و گفت: حدود ۶ ماه تحقیق و بررسی حوادث داستانی به طول انجامید و ۶ ماه هم تالیف زمان برد، اما طی این یک سال هیچ کتاب کار دیگری انجام ندادم.

بر اساس این گزارش، هادی حکیمیان متولد ۱۳۵۷ در استان یزد است. داستان نویسی را از سال ۱۳۷۹ در کلاس‌های آموزشی حوزه هنری استان یزد آغاز کرده و اکنون نیز مدرس و عضو انجمن داستان نویسان حوزه هنری استان است.

تازه‌ترین اثر وی با عنوان «من مهدی آذریزدی هستم» منتشر شده است. این اثر، داستانِ دو نوجوان به نام‌های حسینعلی و کوچک‌علی است که در دهه ۳۰ زندگی می‌کنند.

آن‌ها برای رساندن یک چمدان امانتی به همراه یکی از آشناهایشان که راننده کامیون است راهی تهران می‌شوند. این دو نوجوان، طی حوادثی در تهران با مهدی آذریزدی نویسنده کودک و نوجوان آشنا می‌شوند. آشنایی آن‌ها با اتفاق‌های عجیبی همراه می‌شود تا جایی که به مجلس شورای ملی و کاخ سلطنتی شاه نیز می‌ رود.

از دیگر آثار نویسنده می‌توان به برج قحطی، پست طهران، خواب پلنگ، باغ خرمالو، تنگه زاغ، برج ناز، گل انارها را باد می‌برد و باد سرخ اشاره کرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا