Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
هاشمی: ۱۰۲۵ مدرسه استان تهران در نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند - خبرگزاری برگزیده های ایران
تهران

هاشمی: ۱۰۲۵ مدرسه استان تهران در نیمه دوم آبان بازگشایی می‌شوند

سید مجتبی هاشمی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در تهران، در رابطه با نحوه بازگشایی مدارس به‌ شکل حضوری، اظهار کرد: دو فاکتور عمده‌ مدنظرمان است، یکی اینکه بازگشایی مدارس تدریجی اتفاق بیفتد و دوم اینکه به‌طور مدرسه‌محور و با مشارکت ارکان مدرسه و تصویب شورای مدرسه انجام شود.

وی گفت: با توجه به درخواستی که از مدارس به اداره منطقه داده می‌شود و مجوزی که بعد از بررسی موارد بهداشتی صادر می‌شود، مدرسه می‌تواند طبق گروه‌بندی انجام شده بازگشایی شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در سه‌ گروه بازگشایی مدارس انجام خواهد شد، افزود: در مرحله اول مدارس روستایی و عشایری هستند که تعداد دانش آموزان آنها کمتر از ۱۵ نفر است که این‌ها تابع شراط خاص هستند، دسته دوم مدارسی هستند که ۱۵ تا ۳۰ نفر دانش آموز در هر کلاس دارند و دسته سوم مدارسی هستد که زیر ۳۰ نفر دانش آموز دارند.

هاشمی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط مطلوب را در سطح شهرستان‌های استان ترسیم کنیم الزام کرده‌ایم به تفکیک شرایط ویژه‌ای که هر منطقه دارد اطلس بازگشایی مدارس طراحی شود و در مدارسی که زیر ۳۰۰ نفر دانش آموز دارند طبق گروه بندی‌ بازگشایی شود و به‌تناسب حضور دانش آموزان در کلاس، موارد بهداشتی که به مدارس ابلاغ کردیم را رعایت کنند.

وی در خصوص تعداد مجوز اولیه برای بازگشایی مدارس در شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۲۵ مدرسه، در حوزه عشایری، روستایی و شهری که جمعیت آنها زیر ۳۰۰ نفر است، مجوز دریافت کردند و اقدامات اولیه در راستای بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان، بازبینی و ارزشیابی می‌شود که طی بخشنامه‌ ارسالی در حال انجام است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان، بیان کرد: ۷۳ درصد دانش آموزان شهرستان‌های استان تهران تا روز گذشته دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و طبیعتا در سه هفته آینده دز دوم واکسن کرونا را شروع خواهیم کرد که بخشی هم دز دوم را دریافت کرده‌اند. 

هاشمی عنوان کرد: طبق آمار، شهرستان های استان تهران در بحث واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲سال، رتبه اول را دارد و افراد باقی‌مانده‌ را هم اضافه خواهیم کرد که امیدواریم همه دانش آموزان در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند لذا از همه دانش آموزان دعوت می‌کنیم هرچه زودتر واکسن کرونا را دریافت کنند.

وی با اشاره به شناسنامه سلامت دانش‌آموزان، تاکید کرد: در روز گذشته این موضوع در جلسه ستاد کرونا مطرح شد که باید یک فعالیت کارشناسی شده در این خصوص انجام بگیرد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: باتوجه به ضوابطی که از سوی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شده است، فرم‌های نظارت ویژه‌ هر مدرسه باید توسط مدیر پر شود و همکارانمان در حوزه بهداشت آموزش و پرورش آن را نظارت و ملاحظه کنند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی هم با دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است که محتوای مدنظر برای کارنامه بهداشت مدارس، همین محتوا نیز می‌تواند باشد یا اگر نیاز به اصلاحات دارد، قطعا با هماهنگی دانشگاه‌ها این اتفاق رخ دهد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا