بین الملل

هانی‌زاده: شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست

هانی‌زاده: شرایط برای رژیم صهیونیستی مناسب نیست

فرمانده شاخه نظامی حماس صبح روز شنبه و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام کرد.

آژیرهای خطر در پی حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، در تمام شهرک‌های صهیونیستی نزدیک مرز نوار غزه و نیز دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو به صدا درآمدند. رادیو رژیم صهیونیستی نیز از ورود نیروهای مقاومت به داخل شهرک‌های اطراف غزه و تیراندازی در این شهرک‌ها خبر داد.

«محمد الضیف،» فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، تاکید کرد: پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، وضعیت جنگی اعلام می‌کنیم.

حسن هانی‌زاده با اشاره به عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: از بامداد امروز درگیری‌ها بین حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شده و با توجه به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به دانشکده نظامی حمص در سوریه، قابل پیش‌بینی بود که این حملات اتفاق می‌افتاد و امروز شلیک موشک‌ها به مراکز حساس آغاز شد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌ها، بیش از پنج هزار موشک به تاسیسات و مراکز مختلف از جمله فرودگاه بن گورین و حیفا انجام شده است و به نظر می‌رسد تا این لحظه موازنه میدانی و قدرت به نفع حماس جریان دارد.

وی گفت: در ده سال اخیر سابقه نداشته است که ارتش اسراییل نیروهای ذخیره خود را فرا بخواند و حالت فوق‌العاده اعلام کند اما الان در این شرایط قرار دارد. هم‌چنین هزاران صهیونیست به پناهگاه‌ها در زیر زمین رفتند و ده‌ها نفر آواره شدند و چندین افسر صهیونیست نیز اسیر شدند. به نظر منطقه حساس است و احتمال دارد اگر قدرت‌های منطقه و بین‌المللی ورود پیدا نکنند، منطقه شاهد فراگیر شدن جنگ داخلی شود.

این کارشناس مسایل بین الملل و منطقه تصریح کرد: الان گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی نیروهای محور مقاومت در سوریه و لبنان به حالت آماده باش درآمدند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد که روزهای حساسی در سرزمین‌های اشغالی در پیش داریم و اگر صهیونیست‌ها به واکنش ادامه دهند شکست دیگری متحمل می‌شوند.

وی‌ درباره واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی به حملات حماس و ادامه این درگیری‌ها گفت: البته ارتش رژیم اسراییل از زمین، دریا و هوا وارد عمل و پاسخ شده است. رزمندگان فلسطینی نقشه راه تمام تاسیسات مهم اسراییل را ترسیم کردند و به دقت موشک‌های خود را به سمت این تاسیسات و مراکز پرتاب می‌کنند.

هانی‌زاده افزود: موشک‌های حماس به لحاظ برد مسافتی و تخریبی بسیار قوی هستند و از این بابت دست برتر را دارد و به علاوه ابتکار عمل هنوز در دست حماس است. حماس هزاران موشک در اختیار دارد که می‌تواند عمق اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

این کارشناس مسایل بین‌الملل و منطقه اظهار کرد: شرایط برای رژیم صهیونیستی اصلا مناسب نیست؛ چون کابینه نتانیاهو با وجود پنج وزیر افراطی شرایط جنگی برای منطقه ایجاد کرده‌اند و اینها شرایطی را رقم زدند که حتی آمریکا هم نسبت به ادامه کار کابینه نتانیاهو ابراز بدبینی کردند، از این رو معتقدم شرایط مناسبی برای رژیم صهیونیستی به لحاظ سیاسی و داخلی در روزهای آتی در انتظار رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

۳۱۰۳۱۰

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا