اقتصادی

هدر رفت آب شرب ایران ۵ برابر آلمان/۲۸ درصد از آب تصفیه شده کشور هدر می‌رود

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، به استناد مستندات ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور، در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون متر مکعب از ۸ میلیارد و ۳۷۹ میلیون متر مکعب آب شرب تصفیه شده در قالب هدر رفت ظاهری به دست مصرف کننده نهایی نرسیده است.

بر اساس این این آمار، تفکیک میزان هدر رفته ظاهری بیانگر آن است که ۴۱۱ میلیون متر مکعب از میزان هدر رفت آب ظاهری کشور مرتبط با مصارف غیرمجاز است، ۱۹ میلیون متر مکعب مرتبط با خطای مدیریت داده‌ها و سیستم به حساب می‌آید و ۵۲۸ میلیون متر مکعب دیگر نیز به دلیل عدم دقت تجهیزات اندازه‌گیری هدر می‌رود و هدر رفت آب به معنای تولید فاضلاب بیشتر است.میزان  شامل ۳۹.۱ درصد از منابع سطحی و ۶۰.۹ درصد از منابع زیر زمینی تامین شده است.

علاوه بر این، میزان آب نشت شده در کل شبکه آب و فاصلاب کشور تحت عنوان هدر رفت واقعی در سال ۹۹ به ۱ میلیارد و ۲۵۷ میلیون متر مکعب می‌رسد. از این میان ۱۳۵ میلیون متر مکعب از هدر رفت واقعی متعلق به نشت از خطوط انتقال، ۵۰۹ میلیون متر مکعب نشت از شبکه توزیع، ۵۷۶ میلیون متر مکعب نشت از انشعابات مشترکین، ۲۴ میلیون متر مکعب نشت از مخازن و در نهایت ۱۳ میلیون متر مکعب ناشی از سرریز مخازن است.

*هدر رفت آب در ایران، ۵ برابر آلمان

بر این اساس میزان هد رفت آب در کشور در قالب آمار آب بدون درآمد نزدیک به ۵ برابر کشور توسعه یافته آلمان است. این در حالیست که متوسط بارش سالانه در کشور آلمان ۳ برابر متوسط بارش در ایران برآورد می‌شود.

به گزارش فارس بر اساس بررسی بدست آمده از شرکت آب و فاضلاب کشور، ایران از ۱۷ کشور اروپایی با سرانه بارش بسیار بیشتر از ایران، میزان درصد هدر رفت بالاتری را به ثبت رسانده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا