مرکزی

هدفگذاری ۸۶۰ برنامه در دهه بصیرت در اراک

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، محمد مهجوری ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی هم در حیات با برکت خود برای امت اسلام و انقلاب اسلامی منشأ خیرات و برکات فراوانی بود و هم با شهادت خود موجب وحدت دنیای اسلام شد.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی سیره و منش شهید سلیمانی دفاع همه‌جانبه از ارزش‌های اسلامی و خدمت به مردم بود و امروز این سیره و مکتب باید بیشتر مورد توجه ما باشد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ولایتمداری و اخلاص را محور مکتب شهید سلیمانی خواند و گفت: شهید سلیمانی علاوه بر تأمین امنیت در داخل کشور و کشورهای منطقه و شکست تمام راهبردهای استکبار جهانی با حضور خود در میدان‌های خدمت‌رسانی به مردم پیشتاز بود و حاج قاسم از جنس مردم، با مردم و برای مردم بود و مردم هم با حضور در مراسم این شهید بزرگوار بزرگ‌ترین تجلیل را از مجاهدت‌های این شهید بزرگوار انجام دادند.

مهجوری با اشاره به برنامه‌های دهه بصیرت و هفته مقاومت در اراک بیان کرد: در راستای گرامیداشت دهه بصیرت و هفته مقاومت که مناسبت‌های حماسی بزرگی در این ایام وجود دارد سپاه شهرستان اراک بیش از ۸۶۰ برنامه در دستور کار دارد که با محوریت پایگاه‌های بسیج، دفاتر و کانون‌های بسیج در سطح شهرستان برگزار می‌شوند.

وی افزود: اجرای رزمایش کمک مؤمنانه، بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی، افتتاح منزل محرومین، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تجلیل و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، برگزاری‌ یادواره‌های شهدا با محوریت شهدای جبهه مقاومت در سطح مساجد و محلات، اجرای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای طرح شهید رهنمون در مناطق محروم از جمله برنامه‌های مهم دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح اراک است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و نشست‌های بصیرتی و جشنواره‌های گفتمانی با محوریت شهید سلیمانی برای اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان، اجرای برنامه‌های تبیینی با موضوع سبک زندگی شهید سلیمانی، اجرای میزهای خدمت در مساجد و ادارات شهرستان، توزیع پوستر و نشان‌های شهید سلیمانی در سطح شهر، اجرای پویش‌های مردمی و برگزاری شب شعر و مسابقات کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت است.

مهجوری اضافه کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مدرس و مربی با محوریت گفتمان و مکتب شهید سلیمانی، برگزاری مراسم خاطره گویی دختران شهدای مدافع حرم، اجرای نشست‌های تبیینی با موضوع نقش مقام معظم رهبری در جبهه مقاومت و تهیه تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر برنامه‌های دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دهه بصیرت است.

وی بیان کرد: در راستای اجرای نهضت کمک مؤمنانه تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار بسته معیشتی در سطح اراک توزیع شده که در دی‌ماه نیز این اقدام خداپسندانه را باقوت ادامه خواهیم داد و بیش از ۳۶۰ گروه جهادی در سطح شهرستان اراک سازمان‌دهی شده که در این ایام برای خدمت‌رسانی به مردم نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌هایی که در این ایام و با توجه به شرایط کشور و جنگ نرم دشمنان باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم جهاد تبیین و روایت صحیح از حماسه‌های انقلاب اسلامی است و جوانان نقش مهمی در این مسئله دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا