مرکزی

هدف‌گذاری توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی محسن چقایی با بیان اینکه توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی هدف‌گذاری شده است اظهار کرد: توزیع نهال رایگان در استان مرکزی از ابتدای اسفندماه سال جاری همزمان با ایام درختکاری آغاز و تا ابتدای سال آینده ادامه می‌یابد.

وی، مساحت جنگل‌های دست کاشت و طبیعی استان مرکزی را ۴۴ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این نهال‌ها در سطح یک‌هزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان کشت شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع نهال سازگار با آب و هوای استان با هدف توسعه فضای سبز، جنگل‌کاری، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آب‌های سطحی انجام می‌شود.

چقایی گفت: ۳۰۰ هزار اصله از مجموع این نهال‌ها، از گونه‌های با سریع‌الرشد بوده و این نهال‌ها با آبیاری مناسب توسط کشاورزان از سال چهارم قابل برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: تولید صنوبرهای سریع‌الرشد با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل‌های طبیعی استان و کشور و ایجاد بادشکن در اطراف زمین‌های زراعی و کشاورزی استان انجام می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با ارائه درخواست به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان مرکزی و انجام کار کارشناسی و تایید کارشناسان این ادارات، برای دریافت نهال به نهالستان اداره کل منابع طبیعی استان در شهرستان اراک مراجعه کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا