سمنان

هدف‌گذاری رشد اقتصادی ۸ درصدی در استان سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: رشد اقتصادی هشت درصدی تعیین‌شده برای استان باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، استقبال از سرمایه‌گذاران جدید، احیای واحدها راکد و تملیکی و کار جهادی محقق شود.

وی افزود: در زمینه مثلث اقتصادی استان سمنان، اقدامات خوبی در حال انجام است و امروز از حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که از مدیران جهادی، کاربلد و متخصص است، در استان بهره‌مند شده و مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بررسی و تصمیم‌گیری شد.

استاندار سمنان عنوان کرد: در این جلسه با پرداخت تسهیلات رونق تولید، به مبلغ ۵۳۸ میلیارد تومان به ۱۵۷ طرح صنعتی و کشاورزی برای ایجاد ۱۱۸ فرصت شغلی مستقیم موافقت شد.

هاشمی با بیان اینکه حفظ وضع موجود، احیای واحدهای صنعتی راکد و استقبال از سرمایه‌گذاری جدید اولویت ما در استان است، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه فعال کردن واحدهای راکد در تملک بانک‌ها، با همکاری بانک‌های عامل و رسیدگی به موانع موجود، به نتیجه مطلوبی برسیم.

وجود ۱۴۷ واحد تولیدی راکد در استان سمنان

استاندار سمنان از وجود ۱۴۷ واحد تولیدی راکد در این استان خبر داد و افزود: حداقل و کف اقدامات خود را برای حفظ وضع موجود در نظر گرفته‌ایم؛ اما در کنار آن برای استقبال از سرمایه‌گذاری جدید نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: جنگ امروز اقتصادی است و ما به‌عنوان سربازان این جنگ، باید تلاش کنیم تا موانع را از سر راه تولید و سرمایه‌گذاری، با کار جهادی، انقلابی و میدانی برداریم.

هاشمی خطاب به مدیران کل استان سمنان، گفت: دستگاه‌های نظارتی،‌ حامی دستگاه‌های اجرایی استان برای اقدامات در حوزه گره‌گشایی در بخش‌های مختلف و رسیدگی به امور مردم هستند.

تأمین منابع آب پایدار؛ از چالش‌های اصلی سمنان

امیر خلیلی‌خواه، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، یکی از الزامات رشد اقتصادی کشور است، افزود: با وجود کاهش نرخ GDP در کشور، این نرخ در استان روند مثبتی داشته که کمک به تولید در واحدهای تولیدی یکی از دلایل بسیار مهم این روند مثبت است.

وی اضافه کرد: به دلیل کاهش بهره‌وری و مسائل و مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری در استان سمنان، سرمایه‌گذاری‌ها از حوزه‌های صنعت و کشاورزی و ساختمان دور شده و به سمت دلالی حرکت می‌کند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان ادامه داد: تأمین منابع آب پایدار یکی از چالش‌های اصلی استان برای کاهش موانع و مشکلات است که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا