اصفهان

هرساله ۸۰ هکتار از باغات انار کاشان از بین می‌رود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کاشان، یکی از بهترین و مرغوب‌ترین انارهای کشور در کاشان و در مناطق فین و راوند است به نحوی که سالانه بیش از ۱۰ هزار تن انار در منطقه کاشان  برداشت و روانه بازار می شود.

انار کاشان در بازار کشور مرغوب است و قابلیت صادرات بیشتری به کشورها دارد اما بدلیل نبود صنایع تبدیلی زیرساخت‌های فرسوده، نبود سردخانه صنعتی برای نگهداری انار، نبود مرکز تحقیقات گیاه پزشکی و کنترل آفات باغداران را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است، اما  نگاه ویژه مسؤولان به این ظرفت می‌تواند اشتغالزایی سودآور برای منطقه کاشان داشته باشد.

عباس معینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار برگزیده های ایران در کاشان، با بیان اینکه، در سال ۱۰ هزار و ۷۱۰ تن انار از باغات منطقه کاشان  برداشت می‌شود، اظهار کرد: انار باغات فین کاشان و راوند از مرغوبیت خوبی در بازار ایران برخوردار است و استقبال خوبی از این محصول در کل کشور می شود و نظیرشان در کمتر جایی دیده می‌شود.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان، با بیان اینکه، هزار و ۱۹۰ هکتار از باغات انار کاشان بارور هستند، افزود: با توجه به اقلیم منطقه کاشان کیفیت انار این منطقه خوب و مطلوب است، اما بخاطر تحریم‌ها صادرات انار منطقه کاشان به کشورهای دیگر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نبود آب کافی و اجرای طرح تعدیل آب چاه‌های کشاورزی، در سال ۸۰ هکتار از باغ‌های انار منطقه کاشان از بین می‌رود، تصریح کرد: این اتفاق باعث خسارات زیادی به باغداران منطقه شده است و محصول کمتری در زمین‌های کشاوری کشت می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا