علمی و فناوری

هرمی زیر برف در آن سر دنیا!/ پای چه کسانی در میان است؟/ عکس

هرمی زیر برف در آن سر دنیا!/ پای چه کسانی در میان است؟/ عکس

تینا مزدکی: در هفته‌های اخیر اتفاقات بسیاری در دنیای علم افتاده‌ است. برای مثال دانشمندان کشف کردند که در کمال تاسف انسان‌ها مسئول انقراض تنها پستانداران خونسرد جهان هستند و اینکه غواصان اعماق دریا پس از رسیدن به انتهای حفره آبی بزرگ کارائیب، به کشف واقعاً نگران‌کننده‌ای دست یافتند. اما کشفی که به تازگی صورت گرفته است به تنهایی می‌تواند شمارا شگفت زده کند!

دانشمندان نوعی ساختار شگفت‌انگیز هرم مانند، در قطب جنوب کشف کرده‌اند. این پدیده حیرت‌آور در تصاویر ماهواره‌ای بر فراز قطب جنوب دانشمندان را شگفت‌زده کرده است. این تصاویر نشان دهنده یک توده عظیم هرمی شکل بر فراز بخش جنوبی رشته کوه‌ الزورت در قطب جنوب است. چندین قله با ظاهر نسبتاً عجیب و غریب در این منطقه مشاهده شد که بزرگ‌ترین آنها پایه‌ای به اضلاع مربعی شکل و به طول ۲ کیلومتری در هر جهت آن بود.

هرمی زیر برف در آن سر دنیا!/ پای چه کسانی در میان است؟/ عکس

این سازه ها از نظر شکل و اندازه با اهرام مشهور جهانی جیزه که توسط بردگان مصری در حدود ۲۵۵۰ سال قبل از میلاد ساخته شده‌اند، تفاوت چندانی ندارند. اما از آنجایی که این قاره کاملاً پوشیده از یخ است و برای یک انسان معمولی تقریباً غیرقابل سکونت است، دانشمندان در مورد چگونگی به وجود آمدن این قله‌های یخ زده گیج شده‌اند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

۲۲۷۳۲۳

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا