قم

هرکاری با همراهی مردم به نتیجه می‌رسد

به گزارش برگزیده های ایران از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار کارکنان حفاظت و عقیدتی سیاسی سازمان هوافضای وزارت دفاع که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: خداوند سنت‌های ثابتی در آفرینش دارد که یکی از آن سنت ها این است که اگر کسی تلاش کند نتیجه اش را می بیند و کاری به مؤمن بودن یا نبودن ندارد.

وی به نتیجه رسیدن هر حرکت مردمی را از سنت‌های ثابت الهی دانست و افزود: خداوند پیامبر(ص) با آن همه عظمت را هم با همراهی مردم نصرت کرد و این از باب تشریفات و صوری نبود بلکه واقعا این طور بود که اگر مردم پیامبر(ص) را یاری نمی‌کردند ایشان موفق نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند پیامبر(ص) هر پنجشنبه به همراه ملأ و اصحاب به قبرستان بقیع می رفتند؛ یک بار به محض ورود سه بار سلام دادند و سه مرتبه هم فرمودند رحمکم الله و سپس رو به همراهان خود کردند و فرمودند این مردگان از شما بهترند؛ برخی اعتراض کردند و گفتند آنها ایمان آوردند ما هم ایمان آوردیم، آنها جهاد کردند ما هم جهاد کردیم پس چرا از ما بهترند؟ پیامبر(ص) فرمودند آنها ایمان آوردند و با همان ایمان از دنیا رفتند ولی شما معلوم نیست در آینده چطور بمیرید.

وی حضور مردم در کنار امام را بسیار مهم دانست و گفت: در هر کاری باید نگاهمان به خدا و اهل بیت(ع) و حضور و همراهی مردم باشد زیرا حضور مردم حتی در نتیجه بخش بودن دین خدا هم تأثیر دارد و همین حضور مردم در کنار امام خمینی(ره) کاری کرد که حکومت اسلامی امام خمینی(ره) بیش از ۴۰ سال دوام بیاورد ولی عدم همراهی مردم با امیرالمؤمنین(ع) باعث شد که حکومت ایشان چند سال بیشتر باقی نماند.

سعیدی مؤمن بودن را به معنی برخورداری از امداد غیبی خداوند دانست و گفت: از ابتدای حرکت امام خمینی(ره) امدادهای غیبی زیادی را دیدیم که همه آنها به خاطر ایمانی بودن این حرکت بود و حرکت‌های خارج از چارچوب ایمانی از این امدادها برخوردار نیستند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا