چهارمحال و بختیاری

هرگونه انتقال آب بین‌حوضه‌ای جز برای شرب ممنوع شد

هرگونه انتقال آب بین‌حوضه‌ای جز برای شرب ممنوع شد

امیرقلی جعفری در شورای اداری و آیین افتتاح و بهره برداری پروژه‌های عمرانی شهرستان بروجن با اشاره به اینکه فرصت خدمتگزاری کوتاه است، اظهار داشت: همیشه ما مسئول باقی نخواهیم ماند و باید تلاش خود را برای خدمت به مردم کرد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: قدر خدمتگزاری را باید دانست. متاسفانه در این چند سال نتوانستیم خدمات خوب جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.

جعفری گفت: قبل از مجلس یازدهم طرح بن ـ بروجن تعطیل بود، این پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که متاسفانه با کم‌کاری یک سری مدیران بهره‌برداری از این پروژه به تاخیر افتاده است.

وی اظهار داشت: جاده بروجن، فرادنبه_سفیددشت ۱۵ سال یک بانده باقی مانده بود و هم اکنون ورودی و خروجی آن در حال اتمام است. دانشکده پرستاری ۳۰ سال در حد یک مدرسه ابتدایی باقی مانده بود که امروز پیشرفت آن را می‌بینیم.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه هفتم دولت در حوزه آب نوشته و از آن دفاع شد که به زودی در صحن علنی می‌آید. یکی از بندهای این لایحه این است که هرگونه انتقال آب بین حوضه‌ای جز برای شرب ممنوع است‌ اما انتقال آب برای شرب هم باید با تایید شورای عالی آب باشد.

وی مطرح کرد: امید است پروژه بن-بروجن تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد. پروژه آقبلاغ پس از ۱۵ سال با سفر رییس جمهور ۸۰۰ میلیون به آن تخصیص یافت و سد شهدای چشمه علی و له دراز و سد خرسان۳ از جمله پروژه‌های آبی است.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مجلس تصریح کرد: تونل کوهرنگ یک، دو و سه را تاسیس کردند اما یک قطره آب به استان تخصیص نیافت و آقایان خود را مالک دانستند اما از سد خرسان۳ برای اولین بار حق آبه به استان تعلق گرفت که این مسائل را نمی‌توان نادیده گرفت.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: مسئول فقط بخشدار، دهیار و فرماندار نیست بلکه همه مسئول تبیین خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. لایحه تحقیق و تفحص رای آورد و تمام مجرمان در حوزه آب باید به قوه قضاییه جواب پس دهند. توسعه کشاورزی و سیاستگذاری در حوزه آب غلط بود که در دولت سیزدهم تا کنون یک پروژه با این سیاست‌های غلط وجود نداشته است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا