اخبار روز

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها/ استفاده اشغالگران از ۳۰هزار تن مواد منفجره برای بمباران‌ غزه

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها/ استفاده اشغالگران از ۳۰هزار تن مواد منفجره برای بمباران‌ غزه

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در بیانیه‌ای با اشاره به شرایط انسانی فاجعه‌بار در نوار غزه اعلام کرد که به‌طور میانگین هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جان خود را از دست می‌دهد و ۲ کودک نیز مجروح می‌شوند.

این سازمان با هشدار درباره وضعیت وخیم کودکان در نوار غزه اعلام کرد که حمایت از غیرنظامیان در مواقع درگیری یک رؤیا یا امر ایده‌آل نیست؛ بلکه یک وظیفه و تعهد در قبال انسانیت است و غیرنظامیان در هرکجا که هستند باید محافظت شوند.

آوارگی ۱.۵میلیون نفر در غزه

«عنان ابوحسنه» سخنگوی آنروا در نوار غزه دیروز اعلام کرد که ۵۰ مدرسه وابسته به این آژانس بمباران شده است و بیش از ۸۰ تن از کارکنان آنروا جان خود را از دست داده‌اند و دست‌کم ۲۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

آژانس آنروا همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر از ۷ اکتبر در غزه آواره شده‌اند و نزدیک به نیمی از این آوارگان در ۱۴۹ تأسیسات پناه گرفته‌اند.

بر اساس این بیانیه، قطعی ارتباطات یکی از مشکلات جدی در نوار غزه است که سایر بحران‌های انسانی در این منطقه را تشدید می‌کند. کارمندان آنروا همچنان زیر بمباران‌ها جان خود را از دست می‌دهند و همچنین بیشتر کارکنان این آژانس همانند مردم غزه، خانواده و اقوام و دوستان خود را از دست داده‌اند.

این آژانس افزود: تاکنون ۴۸ مورد از تأسیسات آنروا در مرکز غزه بر اثر بمباران‌ها آسیب جدی دیده است و در سایه قطع ارتباطات مداوم در این منطقه کارکنان و تیم‌های ما قادر به هماهنگی با یکدیگر نیستند. به‌طور کلی غزه کاملاً منزوی و ارتباط آن با دنیای خارج و حتی داخل این منطقه نیز قطع شده است و بسیاری از مردم از عزیزان خود اطلاعی ندارند.

هشدار سازمان ملل درباره نسل‌کشی فلسطینیان/ ۷۲ کارمند آنروا قربانی جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه
آمار جدید از تعداد کودکانی که قربانی توحش صهیونیست‌ها در غزه می‌شوند

اشغالگران از بیش از ۳۰هزار تن مواد منفجره در غزه استفاده کرده‌اند

از طرف دیگر «سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه با تأکید بر لزوم ایجاد یک کریدور امن جهت تسریع کمک‌رسانی به مردم غزه و انتقال مجروحان به خارج از این منطقه اعلام کرد که جنایات شنیع صهیونیست‌های نازی علیه مردم فلسطین بعد از یک ماه درواقع گواهی مرگ برای به‌اصطلاح مشروعیت بین‌المللی است که در برابر این حجم از تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر سکوت کرده است و حتی برای یک روز هم قادر به توقف این وحشی‌گری‌ها نیست.

سلامه معروف سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت را مسئول محافظت از بیمارستان‌های غزه در سایه تداوم حملات اشغالگران به این بیمارستان‌ها و تمام شدن سوخت و آغاز شمارش معکوس برای از کار افتادن ژنراتورهای ثانویه بعد از توقف کار ژنراتورهای اصلی دانسته تأکید کرد، اشغالگران از ۷ اکتبر ۲۲۲ مدرسه را ویران کرده‌اند و ۶۰ مدرسه کاملاً از خدمت خارج شده است و ۸۸ مرکز دولتی نیز نابود شده است.

وی تصریح کرد: جنگنده‌ها و تانک‌ها و قایق‌های جنگی رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن مواد منفجره برای بمباران غزه استفاده کرده‌اند و به‌طور متوسط در هر کیلومترمربع از مساحت غزه ۸۲ تن از این مواد استفاده شده است.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه ۲۲۲ هزار واحد مسکونی در این منطقه بر اثر تجاوزات دشمن آسیب جدی دیده است و ۱۰ هزار ساختمان به‌طور کلی از بین رفته است و ۴۰ هزار واحد مسکونی نیز کاملاً ویران شده است، علاوه بر آن ۱۹۲ مسجد آسیب جدی دیده‌اند و میان آنها ۵۶ مسجد و ۳ کلیسا کاملاً ویران شده است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا