اردبیل

هشتم دی؛ یادآور قیام مردم اردبیل بر علیه فتنه ۸۸

خبرگزاری یولن ـ اردبیل؛ سرویس سیاسی: در حماسه ۹ دی با حضور آگاهانه مردم ایران اسلامی در صحنه، توطئه‌های دشمنان خنثی شد. ۹ دی روز عزت، حضور به موقع مردم، تجلی بصیرت و روز وحدت و انسجام ملی در برابر بیگانگان بود؛ وقتی مردم متوجه فتنه در سال ۸۸ شدند با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها از نظام اسلامی و ارزش‌های آن دفاع کردند و درس بزرگی به فتنه‌گران دادند.

هشتم دی ماه ۸۸ مردم اردبیل یک روز قبل از کل کشور به پا خواسته و ندای «لبیک یا‌ خامنه‌ای» سر دادند و زودتر از همگان با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و انزجار خود را نسبت به فتنه‌گران و برهم‌زنندگان آسایش عمومی نشان دادند.

تمام اقشار مردم اردبیل، پیر و جوان در روز هشتم دی ماه سال ۸۸ به‌صورت یکپارچه و متحد علیه دشمنان انقلاب اسلامی به‌پا خواستند و بار دیگر ولایت‌مداری و انقلابی بودن مردم اردبیل به همگان ثابت شد.

مردم در این روز، تیر خلاص را به سران فتنه زده و پشت پیکر نامبارک فتنه را به خاک مالیدند، در روز نهم دی ماه ۱۳۸۸، مشروعیت سیاسی نظام اسلامی ایران بار دیگر با حضور خودجوش ده‌ها میلیونی مردم در تمامی شهرهای کشور به جهانیان اعلام شد.

 

بصیرت مردم نقشه فتنه‌گران را نقش برآب کرد

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل اظهار کرد: در تمام برهه‌ها، ریاست‌طلبی عامل اصلی فتنه بوده و دلیل بعدی نیز دنیاطلبی و ثروت‌اندوزی است که از زمان پیامبر اکرم(ص) تاکنون مشهود بوده و دشمنان از ویژه‌خواری عوامل درونی در عرصه کنونی، به عنوان یک فرصت و ابزار مناسب برای پیاده‌سازی نقشه‌های شوم خود استفاده کردند.

وی تصریح کرد: خودپرستی و تکبر، مسئله بعدی در ایجاد فتنه است که باید با شناخت دشمنان اصلی خود که همان ریا، مال‌دوستی، تکبر و غرور است، نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

مدیرحوزه علمیه استان اردبیل بیان کرد: امام علی(ع) در سخنی ارزشمند و ناب فرموده‌اند؛ «من می‌خواستم به واسطه شما درد جامعه را دوا کنم ولی شما خود درد جامعه‌اید.» که به بسیاری از موضوعات روز دنیا اشاره کرده بودند به‌طوری که این فرمایش ناب و ارزشمند نشان از شروع شدن فتنه از درون است.

وی اذعان کرد: بصیرت مردم اجازه نخواهد داد که فتنه‌گران کار به جایی ببرند چرا که این فتنه‌ها همیشه ادامه خواهد داشت و در جریان خواهد بود و باید با پاک‌سازی، این وضعیت رفع شود.

 

استکبار جهانی برنامه‌ریز فتنه ۸۸ بود

سردار رحیم نوعی اقدم در این باره اظهار کرد: در فتنه ۸۸ اتفاقاتی رخ داد که منشا اصلی و برنامه‌ریزی کننده آن حوادث، استکبار جهانی بود.

وی افزود: برخی افراد خودفروخته نیز برای رسیدن به خواسته‌هایشان هیچ چیزی برایشان از جمله دین، انقلاب، کشور، مملکت، اخلاقیات و… شرط نبود و این‌ها برای براندازی سومین قدرت جهانی پا به میدان گذاشته بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه این فتنه فقط برای براندازی نظام رخ داده بود، تاکید کرد: آن‌هایی که اتفاقات ۸۸ را فتنه با هدف براندازی نظام نمی‌دانند، قطعا متاثر از از عوامل این فتنه هستند.

وی عنوان کرد: پرچم‌دار و سکاندار انقلاب اسلامی در آن نماز جمعه فرمودند که من یک جان ناقابلی دارم این یعنی مقاومت تا پای شهادت وجود دارد و همه چیز از جمله قصد و هدف دشمن مشخص است.

جانباز دفاع مقدس با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ یادآور شد: مردم در این تاریخ متوجه شدند که فتنه‌ای در کار است و خود را از صف فتنه گران جدا کردند. وقتی با بصیرت و آگاهی انگیزه اتفاقات ۸۸ توضیح داده شد مردم به خوبی در جریان فتنه قرار گرفتند و در سنگر انقلاب حضور یافته و فتنه‌گران را مایوس کردند.

نوعی اقدم تصریح کرد: در نهم دی ماه مردم ایران اسلامی با قیام سراسری خود باری دیگر انقلاب ۵۷ را تکرار کردند و نفرت خودشان را از استکبار جهانی و فتنه گران اعلام کردند.

 

حماسه ۹دی محاسبات دشمن را بهم ریخت

محمدرضا علوی یکی از فعالان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در اردبیل، اظهار کرد: فتنه ۸۸ برگرفته از خباثت دشمنان داخلی و خارجی بود که خوشبختانه این بدسرشتی توسط مردم با بصیرت ایران اسلامی شناسایی شد.

وی افزود: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظّم رهبری: «اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیاری این ملّت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه‌ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه‌ریزی عده‌ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امّت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»

علوی تصریح کرد: آگاهی و بصیرت مردم اردبیل در نوع خود کم‌نظیر بود به‌طوری که این مردمِ خون داده در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی، زودتر از هموطنان دیگرمان در صحنه حاضر شده، مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران کوبیدند.

این فعال بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان انقلابی همواره در مقابل دشمنان آماده هستند و این آمادگی در سال‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است و در برهه‌های مختلف زمانی اقدامات دانشجویان همواره به تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک نموده است.

 

دشمنان از براندازی نظام یاس و ناامید شدند

رضا زارع، دانشجوی فعال فرهنگی نیز به خبرنگار یولن گفت: ملت ایران در تمامی صحنه‌های حساس کشور حضور جدی داشته و باعث یاس و ناامیدی دشمن می‌شوند، به‌طوری‌که انقلاب ۵۷ در سال ۸۸ دوباره تکرار شد و ملت بزرگ ایران اسلامی، ولایتمداری خود را به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: اکنون استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که با هیچ‌گونه فتنه و توطئه نمی‌تواند همبستگی ملت ایران را از هم بشکند لذا رو به تحریم‌های ظالمانه آورده که اتحاد و همدلی ملت ایران این تحریم‌ها را هم خواهد شکست.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: مردم بارها در صحنه های مختلف ثابت کرده‌اند که در پشت نظام و انقلاب بوده و برای تحقق این امر حاضر به ایثار و شهادت هستند.

 

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، روح دیانت حاکم بر دل‌های مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه‌ی ۹ دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است. مردم ایران ثابت کرده‌اند که در روزهای سخت همواره پشت نظام و انقلاب اسلامی هستند و یقینا با ارزش‌ترین دارایی انقلاب نیز این مردم مومن و انقلابی است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا