سلامت

هشدار؛ علائم جدید کرونا در سویه‌های جهش یافته

هشدار؛ علائم جدید کرونا در سویه‌های جهش یافته

با افزایش موارد ابتلا به کرونا در ماه های اخیر، کارشناسان نسبت به علائم وحشتناکی که کودکان پس از ابتلا به ویروس کووید مشاهده می کنند، هشدار داده اند. بر این اساس اعلام شد،

نوع جدید XBB.۱.۱۶ که با نام Arcturus نیز شناخته می شود، سویه غالب فعلی در بسیاری از کشورهای جهان است. این زیرشاخه جدید اومیکرون که تاکنون در چندین کشور شناسایی شده است، هزاران نفر را آلوده کرده و طبق گزارش ها، این نوع قادر به بیمار کردن افراد کاملاً واکسینه شده است و به عنوان مسری ترین سویه ویروس تاکنون شناخته شده است.

برخی از علائم اصلی این نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا شامل تب بالا، سرماخوردگی و سرفه و غیرچرکی است. علاوه بر این، انتظار می رود که بیمار شاهد آبریزش بینی، درد عضلانی، خستگی شدید و مشکلات شکمی مانند اسهال باشد.

به باور متخصصین، علائم فوق در بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی، کودکان و افراد کهنسال به طور حاد تری نمود داشته و افراد باید در این رابطه دقت بیشتری داشته باشند.

توصیه می شود در صورت مشاهده عوارض فوق در خود یا اطرافیانتان، ضمن مراجعه به پزشک و انجام تست های لازم برای تشخیص بیماری، از تماس با سایر افراد خود داری کرده و قوانین قرنطینه را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:

شناسایی ۹۴۰ بیمار جدید کرونا در کشور/ فوت ۳۹ تن دیگر در شبانه‌روز گذشته

۲۳۳۲۳۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا