Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
 هشدارسازمان بهداشت جهانی در مورد «احساس امنیت کاذب» واکسناسیون کرونا - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

 هشدارسازمان بهداشت جهانی در مورد «احساس امنیت کاذب» واکسناسیون کرونا

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش برگزیده های ایران از سازمان بهداشت جهانی، «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در سخنرانی افتتاحیه خود در یک نشست خبری در مورد همه گیری این ویروس در ژنو، گفت که واکسن های کرونا اثربخش هستند اما به طور کامل از انتقال ویروس جلوگیری نمی کنند.

وی گفت: در بسیاری از کشورها و جوامع، ما نگران احساس امنیت کاذبی هستیم مبنی بر اینکه واکسن ها به همه گیری پایان داده اند و افرادی که واکسینه می شوند نیازی به انجام اقدامات احتیاطی دیگری ندارند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: «اگر واکسینه شده باشید، خطر ابتلا به بیماری شدید و مرگ در شما بسیار کمتر است، اما همچنان در معرض خطر ابتلا به این ویروس و انتقال آن به دیگران هستید.».

وی افزود: این هشدار در حالی ارائه می شود که همه‌گیری در اروپا عمیق‌تر شده است؛ در این قاره ۶۰ درصد از مرگ و میرهای گزارش شده در هفته گذشته ناشی از کووید-۱۹ بوده است.

داده های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از ۵۳ درصد از اروپایی های واجد شرایط کاملا در برابر ویروس کرونا واکسینه شده با این حال مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از آنها مصرانه می خواهد که تدابیر ایمنی را از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از ازدحام و ملاقات دیگران در فضاهای باز و یا در مکان هایی که تهویه مناسب دارند ، همچنان حفظ کنند.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: در حالی که اروپا دوباره کانون همه‌گیری کرونا شده است، هیچ کشوری در منطقه از این تهدید در امان نیست. همه کشورها باید در حال حاضر ظرفیت های خود را برای مقابله با کرونا افزایش دهند تا اطمینان حاصل شود که اقدامات مناسب برای جلوگیری از بدترین عواقب هر گونه امواج آینده وجود دارد.

پیش از این سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بود که  ۷۰۰ هزار اروپایی ممکن است در زمستان امسال بر اثر کووید جان خود را از دست بدهند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت پیش بینی می کنند که در جریان موج چهارم وحشیانه کرونا، تعداد تلفات قاره اروپا تا ماه مارس از ۱.۵ میلیون نفر به ۲.۲ میلیون افزایش یابد.

این رقم شامل ۵۳ کشور در اروپا، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بریتانیا، قزاقستان و روسیه است. اگر این پیش‌بینی درست باشد، این معنی برداشت می شود که با وجود واکسن‌هایی که در حال حاضر به طور گسترده در دسترس هستند، اروپا تنها وضعیت کمی بهتر از زمستان سال گذشته را پیش رو دارد.

اجساد ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در حال حاضر در بخش‌های بیمارستانی در رومانی «انباشته می‌شوند» بطوری که سردخانه اصلی بیمارستان بخارست اکنون تقریباً سه برابر بیش از ظرفیت اصلی پر است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا