اصفهان

هشدار‌ نسبت به کاهش ذخایر خونی در اصفهان/ به همه گروه‌های خونی نیاز است

علی فتوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان با اشاره به وضعیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون استان، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره خون استان به ۳ و نیم روز رسیده است و این میزان مطلوب نیست و باید این عدد به ۷ روز برسد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه همیشه در مهر و آبان به واسطه بازگشایی مدارس و سرما با کاهش اهدای خون روبه رو هستیم، افزود: بعد از فروکش کردن کرونا، نیاز به خون در مراکز جراحی افزایش پیدا می‌کند، خیلی وقت‌ها خروجی خون بیشتر از میزان ورودی خون است.

وی با بیان اینکه باید روزانه خون مصرفی مراکز درمانی استان اصفهان را تأمین کنیم و به همه گروه‌های خونی نیاز داریم، عنوان کرد: در زمان حاضر هم به گروه‌های خونی مثبت و هم منفی احتیاج داریم، اما گروه خونی منفی به دلیل اینکه کمتر است، بیشتر نیاز داریم.

فتوحی با تأکید بر اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون با دقت رعایت می‌شود و نگرانی از این بابت برای مراجعه‌کنندگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز داریم هر روز مراجعه‌کننده برای اهدای خون داشته باشیم در حال حاضر ۱۱ پایگاه انتقال خون در سطح شهرستان‌های استان داریم و در خود شهر اصفهان هم ۲ مرکز در خواجو و عاشق اصفهانی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تأکید بر اینکه همان طور که مصرف خون همیشگی است، اهدای خون هم باید همیشگی و مداوم باشد، ادامه داد: از مردم درخواست داریم همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند تا ما بتوانیم نیاز مراکز درمانی را تأمین کنیم.

وی با تقدیر از حضور مردم برای اهدای خون گفت: یکی از فرآورده‌های خون پلاکت است که می‌توانیم فقط ۳ روز نگهداری کنیم، دوباره سه روز بعد احتیاج به اهدای خون داریم و از مردم درخواست داریم هر روز برای اهدای خون مراجعه کنند.

فتوحی با تأکید بر اینکه مردم سعی کنند در زمان‌هایی مراجعه کنند که شلوغ نباشد، در ظهر و بعد از ظهر زمان مناسبی برای اهدای خون است، اضافه کرد: از مردم به دلیل معطل شدن در پایگاه انتقال خون به دلیل کمبود نیروی انسانی عذرخواهی می‌کنیم و امیدوار هستیم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها استقبال مردم از اهدای خون بیشتر شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا