اخبار روز

هشدار درباره اتمام سوخت در غزه/ جنایت جدید اشغالگران با بمباران نانوایی‌ها

هشدار درباره اتمام سوخت در غزه/ جنایت جدید اشغالگران با بمباران نانوایی‌ها

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، در شرایطی که بارها درباره اتمام کامل سوخت در نوار غزه و از کار افتادن همه بخش‌های حیاتی در این منطقه هشدار داده شده، آژانس آنروا (آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی) شب گذشته مجددا اعلام کرد که در صورت عدم ورود سریع سوخت به غزه فعالیت‌های این آژانس به طور کلی متوقف می‌شود.

بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند

آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سایه تمام شدن ذخایر سوخت، بیمارستان‌ها درحال تعطیلی هستند و یکی پس از دیگری از کار می‌افتند. سوخت برای تعدادی از تاسیسات حیاتی به شدت جیره بندی شده است و ژنراتورهای پشتیبان برای کار مداوم طراحی نشده‌اند و ممکن است آسیب جدی ببینند. نمایندگان سازمان ملل دیروز از بیمارستان‌های غزه بازدید کردند و دیدند که صدها بیمار و زخمی بدون هیچ امکاناتی در بیمارستان‌ها افتاده‌اند و بسیاری بیهوش هستند.

این آژانس افزود، همچنین بسیاری از مجروحان را در بیمارستان‌ها می‌بینیم که زخم‌هایشان باز است و به همان حالت روی زمین افتاده‌اند و مراقبت‌های پزشکی بسیار کم است. همچنین نمایندگان سازمان ملل در حیاط یکی از بیمارستان‌ها چادری را دیدند که در آن اجساد ده‌ها نفر از جمله کودکان نگه‌داری می‌شود و سردخانه‌ها دیگر ظرفیت پذیرش اجساد را ندارند.

فاجعه بهداشتی در غزه؛ تعطیلی ده‌ها بیمارستان و مرکز درمانی/ افزایش تهدیدات اشغالگران درباره بمباران بیمارستان‌ها
روایت روزنامه آلمانی از شرایط فاجعه‌بار نوار غزه تحت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی
عفو بین‌الملل: اسرائیل در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود/ هشدار درباره تعطیلی بیمارستان‌ها

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۸ روز از قطع سوخت در غزه می‌گذرد و فعالیت بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، اداره دفاع مدنی، بخش تولید و توزیع آب و … کاملا متوقف شده است.

جنایت جدید اشغالگران در غزه با بمباران نانوایی‌ها

این دفتر همچنین با اشاره به کمبود شدید ذخایر غذایی در نوار غزه اعلام کرد که جنگنده‌های دشمن از ۷ اکتبر ۱۰ نانوایی را بمباران و به طور کامل ویران کرده‌اند. همچنین شب گذشته نیز تنها نانوایی در اردوگاه المغازی بمباران شد و این درحالی است که این نانوایی چند ساعت قبل از بمباران، آرد تهیه کرده و مسئولیت تامین نان برای ده‌ها هزار آواره فلسطینی در این اردوگاه بر عهده این نانوایی بود. در جریان بمباران نانوایی اردوگاه المغازی ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه تاکید کرد بمباران نانوایی‌ها به خوبی دروغ بودن ادعاهای رژیم اشغالگر را مبنی بر اینکه تنها اهداف نظامی را در نوار غزه هدف قرار می‌دهد، ثابت می‌کند. دشمن سعی دارد هزینه‌های انسانی این هولوکاست واقعی که در غزه به راه انداخته را بالا ببرد و فاجعه بزرگی که مردم ما در سایه محاصره سنگین با آن مواجهند و از همه نیازهای ابتدایی زندگی محرومند را تشدید کند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا