کرمانشاه

هشدار در مورد افزایش تلفات گاز گرفتگی در کرمانشاه/ مرگ از لوله بخاری می‌آید!

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کرمانشاه، استنشاق گاز مونوکسیدکربن عصر روز گذشته یک نفر را در گودین کنگاور به کام مرگ فرو برد.

طبق گزارشات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این چهارمین حادثه گازگرفتگی در استان طی دو روز گذشته بوده که در این حوادث ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۹ نفر نیز مصدوم شدند.

سیروس شهبازی، مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه در خصوص علت وقوع حوادث این‌چنینی به خبرنگار برگزیده های ایران، گفت: در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی هر ساله به صورت مداوم بحث رعایت نکات ایمنی و استفاده ایمن از وسایل گازسوز را گوشزد می‌کنیم.

وی ادامه داد: یک سری موارد ساده که باید از سوی مشترکان رعایت شود تا دچار حادثه نشوند اینکه قبل از راه‌اندازی وسایل گازسوز حتما از باز بودن مسیر دودکش‌ها مطمئن باشند چون ۸۰ درصد دلایل حوادث به بسته بودن مسیر دودکش‌ها برمی‌گردد.

وی تصریح کرد: مسدود بودن مسیر دودکش و استفاده از وسیله گازسوز فاقد دودکش از دلایل اتفاقات روز‌های گذشته بوده که منجر به حادثه شده است.

شهبازی با تأکید بر استفاده از کلاهک اچ، تصریح کرد: شهروندان از سالم بودن وسیله گازسوز اطمینان داشته باشند و قبل از استفاده حتما توسط تعمیرکاران مجرب نصب شوند و از بست و شیلنگ استاندار نیز استفاده شود.

وی با ابراز نگرانی از افزایش مسمومیت و جانباختگان «مرگ خاموش» در استان، گفت: آمار مسمومیت‌ها و مرگ و میرها با توجه به فرا رسیدن زودرس فصل سرما و استفاده از وسایل گرماساز و بخاری‌های گازسوز در مقایسه با سال گذشته روندی افزایشی داشته که نیاز به توجه بیشتری است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا