سیاسی

هشدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: دشمن به دنبال کاهش فرزندآوری در خانواده‌ها است / امروز فرزند آوری، تکلیفی شرعی و ملی است

هشدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: دشمن به دنبال کاهش فرزندآوری در خانواده‌ها است / امروز فرزند آوری، تکلیفی شرعی و ملی است

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع خانواده‌های کارکنان عقیدتی سیاسی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: درباره منزلت حضرت زهرا(س) نکات زیادی وجود دارد، به طور مثال امام حسن عسکری(ع) فرمودند که ما معصومین حجت خدا بر مردم هستیم و فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر ماست. این کلام اوج عظمت یک انسان در پیشگاه خدای متعال است و روز زن ، روز چنین الگوی الهی است.

وی افزود: امام زمان(عج) هم مادرش فاطمه زهرا(س) را اسوه و الگو خود دانسته و نامگذاری این روز به نام روز زن، تکریم و تعظیم شخصیت زن است. الگو گرفتن از حضرت زهرا(س) مایه خوشبختی و سعادت است. اهمیت دادن به معنویت، یکی از وظایف و انتظارات است؛ حضرت زهرا(س) قوی‌ترین ارتباط با خدای متعال را داشته و معلوم است که بانویی که اهل قرآن و دعا و سجده باشد، به زندگی برکت و حلاوت می‌دهد و کانون خانواده گرم می شود.

حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی با اشاره به فرهنگ فاطمی در خانواده‌ها اظهار داشت: قاطبه خانواده‌های جامعه طبق فرهنگ فاطمی زندگی می‌کنند و سبک زندگی فاطمی تضمین کننده خوشبختی است. موضوع دیگر حیاست که مرد و زن باید با حیا باشند، ولی این موضوع برای زنان بیشتر مورد تاکید است. اینکه استکبار تمام تلاش خود را می‌گذارد تا حیا را از زنان بگیرد برای این است که حیا دژ مستحکم است؛ پوشش اسلامی و پوشش آمیخته به حیا همان دژ مستحکم است.

وی افزود: به تعبیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) هدف دشمن از بیرون آوردن زن از خانه و کشاندن او به کارخانه خدمت به سرمایه داری و خیانت به زن است. بانوان در پیشگاه خدای تعالی، به خاطر پوشش اسلامی داری اجر هستید و مراقب شخصیت والای برآمده از حجاب خود باشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد: مطالعه زندگی مشترک حضرت زهرا(س) با امیرالمؤمنین(ع) سفارش شده؛ زندگی این بزرگواران، ساده ولی عاشقانه بوده است. در عین حال حضرت فاطمه(س) هیچگاه گله و شکایتی نداشته و بلکه در روزهای آخر، از همسرش حلالیت می‌طلبد با آن‌که حضرت علی(ع) از همه سختی‌ها و رنج‌های دختر پیامبر خبر داشت. با این‌ زندگی ساده، چند فرزند بزرگ تربیت کرد و آن بانو در مادر بودن هم نمونه است.

وی در پایان گفت: دشمن به دنبال کاهش فرزندآوری در خانواده ها است؛ حضرت زهرا(س) نمونه مادری و مادر نمونه است. امروز فرزند آوری، یک تکلیف شرعی و ملی است؛ فرزند آوری و فرزند پروری، قدم گذاشتن در راه جوانی جمعیت و تربیت نسل صالح و مدافع نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

  • کاهش ۴ درصدی ولادت‌های امسال/ چرا «پولدارها» بچه‌دار نمی‌شوند؟

۲۱۲۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا