Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به کندی واکسیناسیون در آفریقا - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به کندی واکسیناسیون در آفریقا

به گزارش روز پنجشنبه برگزیده های ایران از سایت سازمان بهداشت جهانی، “ماتشیدیسو موئتی” مدیر منطقه ای آفریقا در سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت که با وضعیت فعلی، ممکن است آفریقا به هدف ۷۰ درصدی واکسیناسیون تا ماه اوت ۲۰۲۴ دست نیابد و دوباره درخواست خود از کشورهای ثروتمند برای تهیه واکسن کووید-۱۹ برای این قاره را تکرار کرد.

موئتی همچنین با اشاره به تاریخ کوتاه انقضای برخی از واکسن ها و مشکلات دیگر گفت که در مجموع تاریخ مصرف ۹۱۰ هزار دوز واکسن در حدود ۲۰ کشور منقضی شده است. تردید و مخالفت با واکسن منجر به نرخ پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی و کشورهای دیگری شده است که تعداد واکسن کافی در اختیار دارند.

او از دولت ها خواست تا برای انتشار اطلاعات صحیح در مورد واکسن ها بیشتر تلاش کنند.

با این وجود، رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز دیروز هشدار داد سویه جدید جهش یافته کرونا موسوم به اومیکرون با سرعتی در حال گسترش است که در سویه‌های قبلی دیده نشده است.
تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در این خصوص گفت هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اند. واقعیت این است که اومیکرون احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز در کشوری شناسایی نشده باشد.
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت از این موضوع که برخی کشورها اومیکرون را به عنوان یک سویه نه چندان جدی دست‌کم می‌گیرند، نگران است.
ادهانوم ادامه داد: اگر چه اومیکرون مسری‌تر است، هنوز مشخص نیست که آیا این سویه باعث بیماری خفیف یا شدیدتر از انواع قبلی ویروس کرونا می‌شود.
رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد میزان شیوع و شمار مبتلایان به اومیکرون می‌تواند بار دیگر نظام‌های بهداشتی را که از آمادگی برخوردار نیستند، تحت تاثیر قرار دهد.
آفریقای جنوبی اولین کشوری بود که ماه گذشته خبر از شیوع سویه جدید کرونا داد. از زمان شیوع اومیکرون در آفریقای جنوبی، شمار مبتلایان روزانه در این کشور به ۲۰ هزار مورد افزایش یافته است. اوایل ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور کمتر از هزار نفر بود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا