اجتماعی

هشدار سقوط سنگ؛ امروز و فردا در حاشیه این جاده توقف نکنید

هشدار سقوط سنگ؛ امروز و فردا در حاشیه این جاده توقف نکنید

هواشناسی مازندران با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب محلی در ۲ روز آینده در مازندران هشدار داد.

هواشناسی، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی و طوفانی شدن دریا را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

سرگرد محمد احمدی افزود: ترافیک محور کندوان در زمان حاضر پر حجم و روان است و کاربران جاده ای باید از توقف در حاشیه راه ها و رودخانه ها پرهیز کنند.

ریزش و سقوط سنگ از ارتفاعات یکی از چالش های اساسی جاده کندوان بوده که به تاکید کارشناسان باید برای رفع این مشکل از سوی نهادهای مربوط تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.

هشدار سقوط سنگ؛ امروز و فردا در حاشیه این جاده توقف نکنید

فرمانده پلیس راه کندوان از رانندگان وسایل نقلیه خواست علاوه بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و هشدارهای مربوط ، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفر امن و ایمن را برای خود و دیگر کاربران جاده ای رقم بزنند.

سرگرد احمدی یادآور شد: مسافران همچنین قبل از آغاز سفر از سامانه های هواشناسی و ۱۱۰ و ۱۴۱ پلیس نیز از وضعیت راه های مناطق کشور از جمله محور کوهستانی کندوان مطلع شوند تا با مشکل برخورد نکنند.

روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار خودرو در محور کندوان تردد دارند. محور کرج – چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از این مسیر در محدوده چالوس که به کندوان شهرت دارد قرار دارد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

بیشتر بخوانید:

هشدار هواشناسی؛ احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان

۴۷۲۳۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا