سیاسی

هشدار مشاور رهبر انقلاب به اسرائیل درباره تغییر جهت راهپیمایان اربعین به سوی قدس

هشدار مشاور رهبر انقلاب به اسرائیل درباره تغییر جهت راهپیمایان اربعین به سوی قدس

سرلشکر سید یحیی صفوی مشاور فرمانده معظم کل قوا در نشست تخصصی «اربعین مظهر همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهان اسلام» که در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد، بیان کرد: راهپیمایی جهانی اربعین بشارت‌دهنده و زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است. اربعین رمز همگرایی ملی، منطقه‌ای و جهانی برای آزادی قدس شریف است.

وی افزود: سال قبل ۲۲ میلیون زائر به کربلا رفتند و این جمعیت در سال‌های بعد هم رشد خواهد داشت. از حدود جمعیت ۱ میلیارد و ۶۰۰ مسلمان در سراسر جهان، در اطراف ایران و عراق تقریبا ۷۰۰ میلیون مسلمان ساکن بوده که حدود ۲۱۰ میلیون نفر شیعه هستند؛ هند ۶۰ میلیون و پاکستان حدود ۳۰ میلیون شیعه دارد. تصور کنید سال‌های آینده این راهپیمایی اربعین به ۵۰ میلیون نفر برسد؛ اگر این جمعیت جهت خود را به سوی قدس تغییر دهند، چه قدرتی می‌تواند با اینان مقابله کند؟

سردار فدوی: اگر تکلیف شود موشک مستقیم به سوی حیفا شلیک می کنیم /ما به نیروهای مقاومت اسلحه و موشک نمی دهیم، خودشان تولید می کنند

۱۰ حمله سایبری دشمن به زیرساخت های ایران به روایت سردار جلالی

چراغ سبز آمریکا به اسرائیل به روایت وزیر دفاع ایران

دستیار فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: امام راحل فرمود «راه قدس از کربلا می‌گذرد»؛ خون شهدای دفاع مقدس و رهبری امام راه کربلا را باز کرد. امام خامنه‌ای در ۳۴ سال رهبری مقتدرانه خود جبهه مقاومت را شکل داده و به فضل الهی خون شهدای مدافع حرم همچون شهید سلیمانی و ابومهدی، راه قدس را باز خواهد کرد.

سرلشکر صفوی گفت: فلسطینی‌ها قبل از انقلاب می‌گفتند «ایران امروز آزاد می‌شود و فردا فلسطین آزاد خواهد شد»؛ این اراده الهی است.

وی اضافه کرد: ایران و عراق مکمل فرهنگی، تمدنی، دفاعی و امنیتی هستند؛ باید پیوندهای تمدنی و زیرساخت‌ها را تکمیل و گسترش دهیم. هم‌چنین باید اتصالات بین دو کشور برقرار شود و از ایران، عراق و سوریه به مدیترانه برسیم.

دستیار فرمانده معظم کل قوا خاطر نشان کرد: جریان وسیع مردمی اربعین نهادینه شود و نیاز داریم یک سازمان مردم‌نهاد در این زمینه داشته باشیم.

سرلشکر صفوی گفت: باید دولت‌ها برای این جمعیت عظیم مردمی زیرساخت فراهم کنند و کار را مردم و جریانات مردمی دنبال کنند.

وی ادامه داد: در این پژوهشگاه آمادگی داریم کار علمی و پژوهشی در زمینه اربعین انجام بگیرد و از همگان در این خصوص دعوت می‌کنیم. از هم‌اکنون برای اربعین سال آینده وقت داریم تا کار علمی را پیش ببریم و پیشنهادات مورد بررسی قرار بگیرد تا طرح جامعی برای ۵ الی ۱۰ سال درخصوص وظایف دستگاه‌ها و دولت‌ها مشخص شود.

دستیار فرمانده کل قوا هم‌چنین اظهار داشت: چه خوب است که پیوند بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را مورد بررسی قرار دهیم و هم‌چنین جایگاه انقلاب اسلامی را مطالعه کنیم.

سرلشکر صفوی در پایان سخنان خود بر لزوم اقدام فوری برای کمک به مظلومان غزه تأکید کرد.

پیام مهم انفجار در غزه به جهانیان

به روایت ایلنا، علی ربیعی هم در مراسم تجمع کارگران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: امروز کسانی دور هم جمع شده‌اند که خود سال‌ها در درد و رنج زندگی کرده‌اند کارگرانی که در صنعت و خدمات مشغول هستند و بیشترین لطمات را در فشارهای اقتصادی متحمل می‌شوند. اما امروز در اینجا جمع شده‌اند تا همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین که هیچ پناهی ندارند، کودکانی که مجبورند به دور از والدین خود و با سال‌ها معلولیت زندگی کنند، اعلام کنند. این جمع یک جمع اخلاقی و دینی است و همه افراد حاضر آمده‌اند تا بگویند که به یاد مردم مظلوم فلسطین هستند و آنها را فراموش نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین از سه وجه دارای اهمیت است، گفت: وجه اول حقیقت وجودی فلسطین چیست، وجه دوم پاسخ به اینکه چرا فلسطینیان در غزه شوریدند و وجه سوم چرایی اهمیت فلسطین برای ایرانیان است. معتقدم که هر سه این وجوه امروز با ایهام روبرو شده است. اساس و ریشه این ناامنی‌ها چیست؟ آیا جغرافیا و منطقه جغرافیایی آن مسئله روانی دارد یا ریشه برونزا دارد؟ مظلومیت فلسطین کشورهای منطقه را نیز درگیر می‌کند مردم فلسطین سال‌ها زیستی دوستانه و مسالمت آمیز داشتند و درگیری‌های ناچیزی در منطقه رخ می‌داد. فلسطین کشوری بود که در آن یهودیان و مسلمانان در کنار هم سال‌های سال زیستی مسالمت آمیز و دوستان داشتند بنابراین جنگ در آن ریشه تاریخی نداشته است.

ربیعی افزود: بنابراین جهان غرب پس از جنگ‌هایی که بر علیه یهودیان و مسیحیان ترتیب داد به دنبال راهی بود که بتواند در این منطقه همواره حضور داشته باشد. بنابراین تصمیم گرفت که در منطقه آرام یک دولت جدید بسازد. قدرت مالی صهیونیست‌های اروپایی که به واسطه آن بر سیاستگذاران تاثیر می‌گذارند به علاوه منابع انرژی که در این منطقه وجود دارد و مجموعه‌ای از این مسائل موجب شد تا دولت جعلی اسرائیل را در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کاری که غرب با این منطقه کرد توانست دموکراسی منطقه را قربانی کند، گفت: معتقدم که توانستند دموکراسی در این منطقه دچار مشکل نموده و به سمت دیکتاتوری پیش ببرند. اسرائیل به دولت استثنایی تبدیل شد که یک شر استثنا را در منطقه ایجاد کرد و امروز بیش از ۸۸ درصد منطقه فلسطین را تصرف و بیش از ۷ میلیون نفر را آواره کرده است، کشوری که از هیچ مصوبه جهانی تبعیت نمی‌کند، بمب دارد و با اعتقادات دینی متعصب به هیچ قاعده‌ای از سازمان ملل متحد پایبند نیست.

ربیعی افزود: بسیاری از کارشناسان معتقدند که دولت تحمیلی اسرائیل دو دولت را قبول ندارد و زمان می‌خواهد تا سرزمین خود را گسترش دهد. بنابراین فلسطینیان در این سال‌ها تنهاتر از هر دوره دیگری هستند. تحقیر ۷۰ ساله، زخم‌هایی که هیچکس به دنبال درمان آن نبود و مسائل دیگر موجب شد که غزه منفجر شود، معتقدم که اهمیت اصل عملیات مهم‌تر از پیامد آن است انفجار در غزه یک پیامد داشت؛ «آری آدم‌ها ما می‌خواهیم در اینجا زندگی کنیم». چگونه رادارهایی که کمترین حرکت‌ها را دریافت می‌کردند نتوانستند پیام انفجار را دریافت کنند، معتقدم که این رادارها نتوانستند دردها و زخم‌ها و از جان گذشتگی‌ها را دریافت کنند و پیام انفجار این بود که ما هستیم و داریم خفه می‌شویم. امروزه اسرائیل چند حفره دارد اما حفره شناختی آن از همه مهمتر است. اعتراض‌ها در داخل اسرائیل هم نفوذ خواهد کرد و در روی زمین به هیچ وجه امکان جنگیدن نخواهند داشت.

وی در پاسخ به وجه سوم و چرایی اهمیت فلسطین برای ایرانیان گفت: مسئله فلسطین برای ما مسئله اخلاقی و همبستگی هویت دینی و اخلاقی است. در ذات هر ایرانی آزادی‌خواهی و در کنار مظلوم ایستادن و ظلم ستیزی و نفرت از ظالم وجود دارد هرچند که برخی از مشکلات اقتصادی ممکن است تلاش داشته باشد تا در این نگاه تاثیر داشته باشد. اما معتقدم امنیت ملی ما ایجاب می‌کند که امنیت خود را در منطقه حفظ کنیم و این اسرائیل است که منطقه را ناامن کرده است. امروز جمع شدیم تا اعلام کنیم که در کنار مردم فلسطین هستیم و فلسطین همیشه در قلب ما جا خواهد داشت و این موضوع جدیدی نیست. همینطور که امروز کارگران و بازنشستگان در کنار هم جمع شدند جا دارد که دانشجویان و هنرمندان نیز در یک موضع در کنار هم قرار گیرد، قطعاً برای ایستادن در کنار مظلوم اتحاد خود را حفظ خواهیم کرد و امیدواریم تا با موجی که در میان ملت‌های مسلمان و یهودیان و مسیحیان به راه افتاده است صدای این بیداری و آزادیخواهی بتواند بمب‌های ایجاد شده در منطقه فلسطین را خفه کند.

۲۱۹۲۱۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا