اجتماعی

هشدار مهم هواشناسی؛ این ۵ استان گرفتار باران شدید می‌شوند!

هشدار مهم هواشناسی؛ این ۵ استان گرفتار باران شدید می‌شوند!

 سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روز پنجشنبه (۱۳ مهرماه) در برخی نقاط پنج استان کشور خبر داد.

بر این اساس طی روز پنجشنبه در مازندران، گلستان، شرق و شمال خراسان شمالی، اردبیل و گیلان بارش باران، رعد و برق، در  برخی مناطق احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی وجود دارد.

از این رو سازمان هواشناسی کشور به پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

۴۷۴۷

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا