اقتصادی

هشدار وزش باد شدید و کاهش دما‌ در ۵ استان/آلودگی هوا در شهرهای بزرگ از ۱۷ دی

‌صادق ضیائیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در کل کشور غیر از شمال‌غرب و جنوب‌غرب فعال است و موجب بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف شده است.

وی افزود: روز آینده این سامانه بارشی در شرق و جنوب‌شرق کشور فعال خواهد بود و سبب بارش باران، وزش باد و کاهش دما در این مناطق می‌‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنج‌شنبه در جنوب خراسان جنوبی ، شمال شرق کرمان و برخی مناطق مرکزی سیستنان و بلوچستان بارش‌ها شدت دارد و بعدازظهر فردا این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

* هشدار وزش باد شدید و کاهش دما‌ در ۵ استان

ضیائیان گفت: از بعدازظهر امروز تا ‌پیش از ظهر جمعه ۱۴۰۰/۱۰/۱۷ وزش باد شدید توام با کاهش دما‌ در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شرق یزد و شرق هرمزگان،‌ پیش‌بینی می‌شود و احتمال خسارت به سالن‌ها و تاسیسات گلخانه‌ای و احتمال شکستن شاخه‌های درختان وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه های گلخانه ها، عایق بندی و محافظت از کندوها،‌ خشک نگهداشتن سطح زمین و مسدود نگهداشتن درب های سالن‌ها در دامداری‌ها اقدام شود.

‌* آلودگی هوا در شهرهای بزرگ از ۱۷ دی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: از جمعه ۱۷ دی تا یکشنبه ۱۹ دی در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در سواحل خزر بارش خفیف باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و این شرایط روز جمعه نیز حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۹ درجه و ۳ درجه خواهد بود.

وی بیان کرد:‌روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ۲۳ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا