کهگیلویه و بویراحمد

هشدار وقوع سیل در کهگیلویه/ماشین آلات سنگین برای شرایط بحرانی وجود ندارد

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، نشست هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان امروز در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

دارا کریمی‌نژاد در این نشست با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید بارندگی و وقوع سیل خواستار آمادگی ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت مقابله با حوادث احتمالی شد.

فرماندار کهگیلویه گفت: ادارات در مواقع بحران منتظر دستورالعمل و بخشنامه و قوانین نباشند شهرداری‌ها روستاها را هم پوشش خدمات دهند و نگویند در حیطه وظایف ما نیست.

این مسؤول به آغاز عملیات دو مداره شدن برق بخش‌های چاروسا و دیشموک اشاره کرد و افزود: این پروژه با ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده اما معارضاتی دارد، بخشداران با هماهنگی دستگاه قضا مشکل را حل کنند تا کار سریعتر پیش برود.

محرومیت دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان از امکانات و تجهیزات از قبیل ماشین آلات معضل اساسی و تکراری در جلسات مدیریت بحران است. این بار هم مدیران دستگاه‌ها از نبود بیل مکانیکی و لودر گفتند و معلوم نیست کمبودها و نبودها تا کی به قوت خود باقی باشد و در جلسات به یکدیگر یادآوری شود.

شهرستانی که گستردگی شهر و پراکندگی روستاها احتمال بحران در هر حادثه‌ای دور از انتظار نیست برای تأمین ماشین آلات سنگین و مورد نیاز به گفتار لفظی در نشست‌های دورهمی اکتفا شده و هیچ مدیری به خود زحمت پیگیری و مطالبه از اداره کل نداده است.

شهرداری به عنوان مرکز مدیریت شهری که مساحت یکهزار هکتاری را پوشش می‌دهد مواقع بحران در نبود امکانات و تجهیزات زمینگیر می‌شود. به گفته سرپرست شهرداری این نهاد خدمات‌رسان از بیل مکانیکی محروم است، ۲ دستگاه لودر دارد که یکی سالم است.

حفاری و گودبرداری‌های آب و فاضلاب در خیابان‌ها و معابر شهری خود عامل بحران‌زایی است که در سرعت لاک‌پشتی اجرای طرح فاضلاب همواره شهروندان را آزار می‌دهد.

کنده‌کاری‌های اصلاح نشده در جاهایی که طرح تکمیل هم شده در سایه بی‌خیالی مجری طرح و متولیانی که باید نسبت به مرمت اقدام کنند کاملا مشهود است. این حفاری‌ها در مواقع بارندگی بیش از هر زمان دیگری زندگی را به کام مردم تلخ می‌کنند.

موسوی، حفاری‌های آب و فاضلاب را باعث بروز آمدن مشکلات خواند و افزود: به ویژه در خیابان پست قدیم این حفاری و گودبرداری خطراتی را ایجاد کرده است.

رئیس راهداری در این نشست باز هم از خراب بودن یکی از دستگاه‌های لودر راهداری خبر داد و گفت: ۲ دستگاه در دیشموک و چاروسا فعالیت دارند لودری که در دهدشت مستقر است قابل کار نیست؛ در صورت نیاز لودر اجاره می‌شود.

همچنین رئیس آب و فاضلاب با اشاره به خرابی بیل مکانیکی این اداره گفت که در صورت نیاز از پیمانکاران تأمین می‌شود.

سید عادل رهبریان با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر در آماده باش هستند، تصریح کرد: امدادگران در طول سال آماده خدمات‌رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه گفت: تلفن ۱۱۲ و ثابت ۳۸۰۰ آماده دریافت هر گونه گزارش حوادث است.

طاهری مسؤول حوادث فرمانداری نیز با اشاره به صورتجلسه بعد از حوادث گفت: گزارش‌های نیروی انتظامی در این زمینه دردسرسازند و مشکلی از مردم حل نمی‌کند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا