کهگیلویه و بویراحمد

هفته‌ای بارانی در انتظار کهگیلویه و بویراحمد/ صدور هشدار نارنجی هواشناسی/ احتمال لغو پروازها

ولی بهره‌مند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: بر اساس بررسی آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا روز پنج‌شنبه، جوی نسبتا پایدار در سطح استان حاکم است.

کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی این مدت آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دما نیز تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بتدریج از جمعه شب شاهد ورود سامانه بارشی به استان و شروع بارش‌ها در تمامی مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود، شدت فعالیت سامانه بارشی ناپایدار در روزهای شنبه و یک‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

بهره‌مند با بیان اینکه از شدت بارش‌ها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاسته می‌شود، گفت: بارش‌ها در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ادامه دارد و بامداد دوشنبه دوم دی ماه سامانه جو استان را ترک می‌کند.

وی بیان کرد: اختلال در تردد جاده‌ای با توجه به بارش باران و برف، وزش باد شدید لحظه‌ای، کولاک برف در گردنه‌ها، مه و کاهش دید، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال زیلایی شدن مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت به تاسیسات ارتباطی و مخابراتی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا