لرستان

هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی در سراسر لرستان برگزار میشود

هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی در سراسر لرستان برگزار میشود

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ،پوستر هفته بزرگداشت حکیم نظامی در لرستان با حضور فرهاد زیویار، استاندار لرستان، مجید منعمی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان، منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، علی‌رضا شیروی،مدیرکل صدا و سیمای لرستان، و سایر اعضای شورای اطلاع‌رسانی استان در حاشیه جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در حاشیه این مراسم‌ گفت: با توجه به اهمیت جایگاه ادبی، هنری، و حکمی حکیم نظامی در ادبیات، در این جلسه مصوب شد که همه دستگاه و حوزه‌های اطلاع‌رسانی در مقام و جایگاه حکیم نظامی برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشند.

منصور احمدی افزود: دبیرخانه ستاد استانی هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی در لرستان، از ۱۴ تا ۲۱ اسفندماه به‌مناسبت هفته گرامی‌داشت نظامی گنجوی، برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است که در سراسر استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، اجرا خواهد شد.

جمال‌الدین ابومحمّد الیاس بن یوسف بن زکی بن مؤیَّد ملقب به نظامی و نامور حکیم نظامی، شاعر و داستان‌سرای ایرانی پارسی‌گوی در سده ششم هجری که به‌عنوان صاحب سبک و پیشوای داستان‌سرایی در ادبیات پارسی شناخته شده‌است. آرامگاه نظامی گنجوی، در حاشیه غربی شهر گنجه قرار دارد. نظامی در زمرهٔ گویندگان توانای شعر پارسی است، که نه‌تنها دارای روش و سبکی جداگانه است، بلکه تأثیر شیوهٔ او بر شعر پارسی نیز در شاعرانِ پس از او آشکارا پیداست. نظامی از دانش‌های رایج روزگار خویش (علوم ادبی، نجوم، فلسفه، علوم اسلامی، فقه، کلام و زبان عرب) آگاهی گسترده‌ای داشته و این ویژگی از شعر او به روشنی دانسته می‌شود. روز ۲۱ اسفند در تقویم رسمی ایران روز بزرگداشت نظامی گنجوی است.
مخزن الاسرار، منظومه لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندر نامه از شاهکار های این شاعر

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا