کرمانشاه

هفت اثر حوزه دفاع مقدس کرمانشاه در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود  

هفت اثر حوزه دفاع مقدس کرمانشاه در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود  

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: گردشگری مقاومت یکی از ابعاد صنعت گردشگری است که توجه به آن در کشور ما و استان کرمانشاه به توسعه بخش گردشگری و رونق اقتصادی ناشی از آن کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در همین راستا در استان کرمانشاه اقداماتی انجام شده از قبیل ثبت یادمان های دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور که تا کنون ٩ اثر به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: پرونده هفت مکان دیگر در استان کرمانشاه آماده شده است که در فهرست آثار ملی کشور ثبت کنیم.

وی گفت: پیگیر سرمایه‌گذاری در این مکان‌ها هستیم و برای اینکه سرمایه‌گذاری در تنگه مرصاد یا مکان‌های دیگر انجام شود از طریق بنیاد حفظ آثار جلساتی را برگزار کردیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید دستگاه‌هایی که در این امر تأثیرگذار هستند مانند سپاه و بنیاد حفظ آثار به ایجاد مکان‌های گردشگری مبادرت ورزند.

وی اذعان کرد: برخی کتابچه‌ها را تحت عنوان آثار دفاع مقدس چاپ کردیم و همچنین بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دستور کار قرار دادیم و موزه دفاع مقدس هم در این حوزه توسط سپاه ایجاد می‌شود.

فرمانی در ادامه خاطرنشان کرد: جاذبه‌های تاریخی کرمانشاه برای دیدار کاروان‌های راهیان نور نیز آماده است و بازدید از این محل‌ها انجام می‌شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا