سلامت

هفت دستگاه سی‌تی‌اسکن در دوران‌ کرونا وارد استان کرمانشاه شد

دکتر «تورج شیرزادیان» روز سه‌شنبه به برگزیده های ایران افزود: در این مدت همچنین حدود ۱۰۰ تخت ویژه به تخت های آی سی یو (icu) و ۱۰۰ تخت بستری به مراکز درمانی استان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در حوزه راه اندازی واحدهای تولیدی بخصوص در حوزه تجهیزات و ملزومات حفاظتی کرونا در حدود ۲۴ شرکت تولیدکننده ایجاد شد که با تولید محصولاتی همچون لباس های کاورال، گان، ماسک های سه لایه و ماسک های n95 که خوشبختانه ما را از از مرکز بی نیاز کرد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیش از ۲ میلیون عدد ماسک n۹۵ از ابتدای همه گیری کرونا در استان توزیع شده و چند برابر این عدد ماسک سه لایه هم تولید شده است.

وی یکی از ارکان درمان را تجهیزات و ملزومان پزشکی دانست و گفت: اتکا پزشکان و کادر درمان به این حوزه باعث توجه زیاد به این موضوع شده است.

شیرزادیان اضافه کرد: باتوجه به اقدامات خوبی که صورت گرفته در دوران کرونا تجهیزات خوبی دریافت کردیم که استان را از تجهیزات سایر استان ها بی نیاز کرد.

به گزارش برگزیده های ایران، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا